آموزش برندینگ, آموزش تبلیغات

چرا باید برندها کمپین تبلیغاتی برگزار کنند؟

برگزاری کمپین تبلیغاتی
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

کمپین‌های تبلیغاتی ما را احاطه کرده‌اند، از کمپین‌های اینترنتی و اینستاگرامی گرفته تا تصاویر ثابت و جذاب بیلبوردی، همگی به دنبال جلب مخاطب و نهایتا افزایش فروش هستند.

کمپین تبلیغاتی به طور ساده این‌گونه توضیح داده می‌شود، استفاده از جادوی بصری و گرافیکی با هدف مشخص و با قابلیت تکرار بالا در رسانه‌های مختلف.

درواقع پیامی یکسان با شکل جذاب مشترکی که از طریق راه‌ها و کانال‌های مختلف مثل رسانه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود؛ به گونه‌ای که مخاطب را ترغیب به انجام اقدامی در جهت افزایش آگاهی از برند یا افزایش حجم فروش کند. این کمپین‌های تبلیغاتی چارچوب‌های زمانی ثابتی دارند و این چهارچوب‌های زمانی با دقت تعیین می‌شوند.

هدف از ایجاد کمپین این است که بهترین استراتژی‌های ارتقا برای محصولات و خدمات برند مشخص شود. فرقی نمی‌کند که پیشنهاد محصولات و خدمات جدید دهید یا برنامه‌ای برای ارتقای محصولات‌تان داشته باشید.

کمپین می‌تواند با استفاده از فرایندهای تعریف‌شده این موضوع را هدایت کند. پیش از آنکه کمپین تبلیغاتی‌تان را گسترده کنید، باید جایگاه شرکت‌تان را در بازار و جایگاه هدف را مشخص کنید.

بعد از این کار، باید کمپین تبلیغاتی خود را به شکلی طراحی کنید که ارزش‌ها، ویژگی‌ها و مزایای محصولات و خدمات شرکت شما نسبت به پیش از برگزاری کمپین تبلیغاتی سیر صعودی پیدا کند.

چرا باید از کمپین تبلیغاتی استفاده کنید؟

آگاه کردن مخاطبان از محصول، متقاعد ساختن آن‌ها به خرید آن و فراهم کردن شرایطی که محصولات را در دسترس مخاطبان هدف قرار دهد سه دلیل عمده استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی هستند.

این کمپین‌ها را می‌توان برای هر محصول و خدماتی استفاده کرد؛ چراکه می‌توانند حالات مختلفی به خود بگیرند. این کمپین‌ها می‌توانند به صورت آفلاین و آنلاین، تبلیغات محیطی و… مورد استفاده قرار بگیرند.

هرگز در ابتدای تاسیس یک برند شروع به برگزاری کمپین نکنید؛ زیرا در ابتدا مشتریانی که برند شما را می‌شناسند وجود ندارند. بنابراین، صرف بودجه فراوان برای طراحی کمپین برای معرفی گزینه اشتباهی است؛

زیرا که کمپین بر اساس اهرم قدرت مشتریان وفادار و تبلیغات دهان به دهان استوار است و حرکت می‌کند و آگاهی مشتریان قبلی از آن باعث رشد کمپین می‌شود.

درحالی‌که برندهای تازه‌تاسیس برای معرفی باید در ابتدا روش‌های بازاریابی و تبلیغ مستقیم را در پی بگیرند تا روند آگاهی از برند اتفاق بیفتد.

هدف از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی چیست؟

معرفی محصول در کمپین‌های تبلیغاتی

برندها در فرآیند تحقیق و توسعه در طول زمان محصولات جدیدی معرفی می‌کنند. برندهایی که در حوزه محصولات تندمصرف، به ویژه محصولات غذایی و مصرفی و همچنین خدمات هستند، برعکس محصولات تکنولوژی‌محور، نیاز دارند برای معرفی محصولات جدید به برگزاری کمپین بپردازند.

زیرا تنوع و جنس‌های محصولات جدید برای مردم ناشناخته است و آن‌ها از مزایای محصولات و خدمات جدید آگاهی ندارند. بنابراین، نیاز به دعوت برند برای محصولات جدید وجود دارد.

درحالی‌که محصولات دیجیتال از قبیل موبایل و محصولات تکنولوژی‌محور برای شناساندن ورژن جدید خود به برگزاری کمپین نیاز ندارند. زیرا مخاطبان هدف مشتاقانه انتظار ورژن جدید محصولات را می‌کشند و از برندهای مهمی مثل اپل، پیش‌خرید می‌کنند.

برگزاری کمپین‌های پارتیزانی، معرفی به صورت پروموت و کمپین‌های 360 درجه برای بمباران کردن مخاطب گزینه مناسبی برای محصولات جدید از برندها هستند.

آگاهی از برند در کمپین‌های تبلیغاتی

آگاهی از برند یا Brand Awareness یک شاخص در بازاریابی است که بر اساس آن مشخص می‌شود چند نفر از جامعه هدف با برند شما آشنا هستند. برندهای پرفروش و ارزشمند دنیا همگی آگاهی از برند بالایی دارند.

زمانی که در مورد آگاهی از برند صحبت می‌شود، صرفا شناخت برند کافی نیست. انتظار داریم در راستای آگاهی از برند، مخاطب از محصولات برند هم آگاه باشد.

آگاهی از برند چه در بازاریابی درونگرا و چه برونگرا موثر است. همچنین، در صنایع رقابتی، یکی از شروط سودآوری در صنعت است. ایجاد آگاهی از برند برای کسب و کارهای کوچک و به‌ویژه در مرحله معرفی محصول به‌شدت موثر است.

زمانی آگاهی از برند، موفقیت خلق می‌کند که برند بخشی از زندگی مردم باشد. برند اپل را درنظر بگیرید. ساعت‌ها مردم در صف منتظر می‌مانند تا اولین افرادی باشند که به آیفون جدید دسترسی دارند.

زمانی که مشتریان از برند آگاهی دارند، زمان کمتری برای خرید صرف می‌کنند. برندینگ موثر، آگاهی از برند را افزایش می‌دهد. آگاهی افزایش‌یافته از برند، تسهیل‌گر خرید مشتری است.

برندهای شناخته‌شده چندان نیاز به توضیح و متقاعدسازی مشتری ندارند. مشتری هم از بابت اعتماد به برند شناخته‌شده خیالش راحت است. چه محصول تازه وارد بازار شده باشد و چه قدیمی‌ترباشد، بنا به دلایل زیر نیازمند آگاهی از برند است:

  1. تسهیل خرید مشتری
  2. افزایش سهم بازار
  3. افزایش اعتماد به برند
  4. خلق تداعیات ذهنی
  5. افزایش ارزش ویژه برند

برگزاری کمپین‌های 360 درجه و همچنین در فضای سوشال، نمونه بارزی از کمپین‌های آگهی از برند است؛ زیرا با برگزاری این کمپین‌ها در شبکه‌های اجتماعی افرادی بیشتری صفحات برند را دنبال می‌کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت بین برندینگ و برند چیست؟ را مطالعه فرمایید

کمپین‌های بازاریابی و اثر مستقیم بر افزایش حجم فروش

از آنجا که افزایش فروش، درآمدهای جدیدی را مشخص می‌کند که می‌توان مستقیما به یک کمپین بازاریابی نسبت داد، این معیار یکی از بهترین روش‌ها برای ارزیابی میزان بازگشت سرمایه بازاریابی است. مشکل تیم‌های بازاریابی این است که ممکن است کمپین‌ها به‌صورت غیرمستقیم لید یا فروش جدید ایجاد کنند.

افزایش فروش، هدف نهایی هر کمپین بازاریابی و تبلیغاتی است؛ اما این هدف، هدف اولیه در کمپین بازاریابی است. مدیران بازاریابی، طرح‌های مختلفی را برای افزایش حجم فروش پورتفولیوی خود در نظر می‌گیرند؛

از آن جمله ارائه تخفیف ویژه، تشویق مخاطبان به خرید بیشتر با دادن امتیاز به آن‌ها و نهایتا جایزه، دادن لینک کد تخفیف با پخش لینک توسط کاربران نمونه‌های بارز از این تبلیغات است.

بیشتر مدیران معتقدند که تبلیغات، مستقیما بر میزان فروش تاثیر می‌گذارد. از این رو، اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی را با افزایش حجم فروش نیز می‌سنجند.

اما مدیران تبلیغات معتقدند که کمپین‌های تبلیغاتی هدف اولیه‌شان، افزایش آگاهی از برند است و هدف اولیه کمپین‌های بازاریابی، افزایش فروش است.

هدایای تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *