انواع هدایای تبلیغاتی

تولید هدایای تبلیغاتی چه آثار مثبتی بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت؟

تولید و اقتصاد
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

با توجه به شرایط اقتصادی نه‌چندان مطلوب، که چند دهه است ایران دچار آن است، لزوم حمایت از تولید داخلی به‌خوبی احساس می‌شود. در این مقاله، می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که خرید هدایای تبلیغاتی ساخت ایران، چه آثار مثبتی بر اقتصاد و تولید ملی دارد.

همان‌طور که در جریانید، هدیه دادن نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی ارزان‌تر است و تأثیر بیشتری بر روی مخاطب می‌گذارد. انستیتو Advertising Specialty طی تحقیقات خود به یافته‌های جالبی دست یافت.

این یافته‌ها می‌گویند که هر هدیه تبلیغاتی نسبت به پخش هر تبلیغ در تلویزیون، ۴٫۷۵ درصد و نسبت به هر تبلیغ در روزنامه، ۸٫۲۵ درصد ارزان‌تر است. تحقیقات دانشگاه متدیست جنوبی (Southern Methodist) نیز نشان می‌دهد که افرادی که هدیه تبلیغاتی دریافت می‌کنند، تمایل بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات تبلیغ‌دهنده دارند.

در ایران، صنعت هدیه تبلیغاتی، صنعتی بسیار متنوع و قدیمی است؛ زیرا هدیه دادن بخشی از فرهنگ مرسوم در کسب و کارهای ایرانی بوده و همانطور که می‌بینیم، امروزه باز هم اکثر مردم گزینه خرید هدایای تبلیغاتی‌شان، هدایای ساخت ایران است؛

به‌ویژه صنایع دستی نفیس ایرانی گزینه نخست برای هدیه دادن میان مدیران است. صنایع هدیه‌های تبلیغات ایرانی بسیار متنوع و قدرتمند است، از کیف و اقلام چرمی گرفته تا تابلوهای نفیس چوبی، جاکلیدی‌های فلزی، گلدان‌های سنگی و چوبی، خودنویس‌های نفیس ساخت ایران و هزاران اقلام دیگر که ساخته صنعتگران عزیز کشورمان است.

هدایای چرم

درواقع، صنعت هدیه تبلیغاتی تنها یک صنعت نیست و زیرمجموعه وسیعی از صنایع و خدمات را در بر می‌گیرد که هر یک به نوبه خود اثرات بسیار مثبتی بر اقتصاد ایران دارد، شایان ذکر است که وظیفه هر یک از فعالان در حوزه اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان کشورمان است تا آثار رشد اقتصادی برای مردم ایران سریع‌تر پدیدار شود.

در این مقاله، به بررسی آثاراقتصادی خرید هدایای ساخت ایران خواهیم پرداخت و نشان خواهیم داد که افزایش تقاضا و سطح تولید چه اثراتی بر شاخص‌های رشد اقتصادی خواهد داشت.

افزایش نرخ تولید ناخالص ملی

تولید ناخالص داخلی یک متغیر روزانه است که عدد آن برای ایران نشان‌دهنده مقدار ریالی جریان کالا و خدمات، در یک دوره زمانی مشخص (عموماً یک سال) است.

اگر تولید کالاها یا خدمات به هر وسیله ممکن در یک کشور افزایش پیدا کند، می‌توان گفت که در آن کشور، رشد اقتصادی اتفاق افتاده ‌است. رشد اقتصادی، به تعبیر ساده، عبارت است از افزایش تولید یک کشور در یک سال خاص در مقایسه با مقدار آن در سال پایه.

هر يك از محصولات توليدشده در اقتصاد، به‌ویژه هدایای تبلیغاتی، به‌منظور تبديل به محصول نهایی چندين مرحله را طي می‌كنند. مثلاً شما تقویم چرمی را، به‌عنوان يك محصول نهایی كه مستقيماً به مصرف‌کننده می‌‌رسد، از مراحلی مانند توليد دام و تولید چرم و فلز و تولید کاغذ و فلز در نظر بگیرید.

روشن است كه در محصولات پيچيده صنعتی تعداد مراحل تبديل يا فرآوری بيشتر است. به‌هرحال، در برآورد توليد ناخالص داخلی بايد ارزش محصول نهايی (تقویم چرمی) را مورد استفاده قرار داد؛

زيرا ارزش چرم و فلز در آن مستتر است. همچنین، تمام موارد ارزش بسته‌بندی تا به دست مصرف‌کننده نهایی، که همان مشتری شماست، برسد بر تولید ناخالص ملی تاثیر دارد.

کاهش نرخ بیکاری

یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت برای تحقق شعار جهش تولید، بودجه‌ریزی غیرنفتی و اشتغال‌محور است و برنامه تولید و اشتغال یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های لایحه بودجه امسال محسوب می‌شود.

صنعت هدیه تبلیغاتی تا رسیدن به دست مصرف‌کننده نهایی صنایع زیرمجموعه بسیار و زنجیره تامین گسترده‌ای دارد؛ بنابراین، واحدهای صنعتی بسیاری در نهایی کردن این هدایا مشغول به کار هستند و هر خرید هدیه تبلیغاتی، ادامه بقای عمر کاری جوانان ایرانی است. با خرید هدیه ساخت ایران، امید و پویایی به جوانان ایرانی هدیه می‌دهیم، چه چیزی باارزش‌‌تر از این؟

پیشنهاد می کنیم مقاله از حمایت ملی تا خرید هدایای تبلیغاتی ساخت ایران را نیز مطالعه فرمایید

افزایش موجودی کالا

همین‌که هدیه تبلیغاتی ساخت ایران، مدام خریداری شود، چرخه تولید همیشه فعال خواهد بود، و در شرایط تحریمی کشور، وجود هدایای تبلیغاتی، خود نشان از رونق اقتصادی است و هرگز کمبود کالا و حس اضطراب در جامعه اقتصادی احساس نخواهد شد. و قیمت‌ها ثبات بیشتری خواهند داشت؛ چرا که برای تقاضا عرضه کافی وجود خواهد داشت.

ثابت ماندن نرخ تورم کشور

اگر تولید هدایای تبلیغاتی به طور عمده افزایش و رشد داشته باشد، می‌تواند سهم خوبی از درصد صنایع تولیدی و تولید ناخالص ملی را کسب کند و وارد فاز صادرات شود؛

زیرا با افزایش موجودی کالاها و ثابت ماندن حدودی قیمتی کالاها یا کاهش رشد سریع سطح قیمت‌ها، تاثیر مناسبی بر نرخ تورم خواهد داشت و از افزایش آن جلوگیری می‌کند.

افزایش تولید یعنی افزایش موجودی و افزایش عادت خرید مردم به هدایای تبلیغاتی ساخت ایران خود به خود باعث اشاعه فرهنگ خرید کالاهای ساخت ایران می‌شوند؛

زیرا هدایای تبلیغاتی ایرانی تنوع بسیار بسیار گسترده‌ای دارند. تقویت صنعت هدایای تبلیغاتی باکیفیت به راحتی نیاز به واردات کالا را کاهش می‌دهد و این یعنی کاهش نیاز به ارز که گام مهمی در رشد اقتصادی کشور خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم مقاله عوامل موثر بر تصمیم سازی برای یک خرید موفق را مطالعه فرمایید

افزایش قدرت خرید مردم و واحدهای اقتصادی

با افزایش رشد اقتصادی و درآمد و همچنین کاهش رشد تورم، قدرت خرید مردم به ویژه مشتریان‌مان افزایش می‌یابد، بنابراین، سرمایه‌گذاری برای خرید هدیه تبلیغاتی ساخت ایران به سرمایه‌گذاری پربازده‌تر برای کسب و کارمان تبدیل می‌شود و مشتریان طبعا در دفعات بیشتر حجم بیشتری را می‌خرند. مهم‌ترین نکته در رشد اقتصادی، افزایش قدرت بنگاه‌های اقتصادی است که باعث افزایش قدرت چرخه اقتصادی می‌شود.

افزایش رفاه، نتیجه نهایی رشد اقتصادی

توجه کنید که اگر تقویت تولید ملی باعث تقویت سودآوری در بخش تولید شود،‌‌ منجر به افزایش درآمد کسانی خواهد شد که هم‌اکنون در بخش تولید مشغول به فعالیت هستند.

افزایش اشتغال و افزایش درآمد یعنی افزایش رفاه. باید بدانید مردمی که در رفاه به سر می‌برند چه در قالب شخصیت حقوقی، چه در قالب شخصیت حقیقی راحت‌تر خرید می‌کنند.

بنابراین، خرید هدایای تبلیغاتی ساخت ایران را جدی بگیرید و هرگز درنگ نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *