اصول کسب و کار

ضرورت اهدای هدایای تبلیغاتی در شروع کسب و کار

افتتاحیه کسب و کار
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

بعد از ماه‌ ها و شاید سال ها تلاش قرار است کسب و کار خود را آغاز کرده و به دنیای جدیدی قدم بگذارید. بدیهی است که در این مرحله و برای داشتن یک مراسم افتتاحیه خوب استرس و دلهره دارید چرا که روز اول افتتاحیه برای هر کسب ‌و ‌کاری روز مهمی به شمار می آید.

در این روز تمامی افرادی که به نوعی، نقشی در به وجود آمدن کسب‌ و‌ کار داشته ‌اند دور هم جمع شده و علاوه بر این به دعوت از مخاطبان و افرادی که با کسب و کار مرتبط هستند می‌ پردازند.

برگزاری یک مراسم افتتاحیه خود دارای مراحل و قواعدی است که با انجام دادن آن ها می توان یک روز عالی را پشت سر گذاشت. اما آنچه که در این مرحله نیاز به توجه ویژه دارد، در نظر گرفتن مخاطبان و مشتریان و ایجاد ارزش افزوده برای آن هاست.

پیشنهاد می کنیم مقاله چگونگی برگزاری یک ایونت موفق را مطالعه فرمایید

برای دعوت از مشتریان بالقوه لازم است اطلاع رسانی صحیحی انجام گردد. اگر در مرحله اطلاع رسانی، موفق به برانگیختن حس کنجکاوی، انتظار و هر حس مثبت دیگر در مخاطبان نشوید، مراسم افتتاحیه شروع خوبی برای کسب و کار شما نخواهد داشت.

به همین جهت به مناسبت روز اول افتتاحیه می توان برای مشتریان خود، کدهای تخفیف در نظر گرفته یا از دیگر روش های بازاریابی استفاده کنید و آن چیزی نیست جز استفاده از هدایای تبلیغاتی!

افتتاحیه کسب و کار

هدف از ارائه هدیه در جشن افتتاحیه

جشن افتتاح کسب و کار به شما اجازه می ‌دهد تا بتوانید کسب و کار، فروشگاه، محصولات و یا خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید. این کار به نوبه خود یک روش بازاریابی است چرا که مردم علاقه زیادی به شرکت در افتتاحیه ‌ها دارند و از این طریق می‌ توانید تعداد زیادی از افراد را با کسب و کار خود آشنا کنید.

در بازار مدرن و متنوع امروزی، از آنجا که تنوع محصولات و خدمات بالا می باشد، رقابت سنگینی بین کسب و کارهای مشابه وجود دارد و در این میان ایجاد تمایزی بین کسب و کار شما با رقبا می تواند تاثیر بالایی در جذب مخاطبان داشته باشد.

از جمله روش هایی که می تواند باعث دیده شدن هرچه بیشتر شما و در نهایت جذب مخاطبان گردد، اهدای هدیای تبلیغاتی در زمان آغاز کسب و کار و معرفی برند است.

پیشنهاد می کنم مقاله چطور برای کسب و کار خود برند بسازیم را مطالعه فرمایید

با دسته بندی مشتریان خود به دو بخش مشتریان همیشگی یا دائمی و نیز مشتریان عادی می توانید در هدایای تبلیغاتی خود به مشتریان تنوع ایجاد نمایید.

استفاده درست و به موقع از هدایای تبلیغاتی و پروموشن گیفت ها به معنای شناخت محصول یا خدمات کسب و کار شما، شناخت بازار هدف و ارائه ایده های نوین در تبلیغات است.

توجه داشته باشید که در صورتی که تبلیغات مفید و کاربردی نباشند، نه تنها به اهداف بازاریابی که در سر می گذرانید خاتمه پیدا نمی کنند، بلکه منجر به اتلاف هزینه شما خواهند بود و این امر باعث می شود در ابتدای فعالیت رشد چندان خوبی نداشته باشید.

بنابراین لازم است در ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان در روز افتتاحیه هوشمندی به خرج داده و با مشورت شرکت های تبلیغاتی بهترین هدایا و کاربردی ترین هدایا در راستای اهداف بازاریابی خود را انتخاب نمایید.

به یاد داشته باشید که تبلیغات هوشمندانه برای کسب و کار شما، برندسازی کرده و حتی قادر خواهید بود جذابیت آن را تا حدی بالا ببرید که مخاطبان منتظر تبلیغات و پروموشن گیفت های شما باشند. در این مرحله لازم است تمام تلاش خود را برای تبدیل مخاطبان احتمالی به مخاطبان حتمی انجام دهید.

ارائه هدیه تبلیغاتی

مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی

ارائه پروموشن گیفت ها و هدایای تبلیغاتی خاص برای شرکت های تازه تاسیس شده در بازار هدف بسیار تاثیر گذار است. همان طور که گفته شد یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات در زمان افتتاحیه فروشگاه یا کسب و کار این است که به مشتریان باقوه و یا بالفعلی که در زمان افتتاحیه در مکان مورد نظر حضور دارند، هدایای تبلیغاتی ارائه شود.

افزودن ارزش بیشتر به برند

هدف از ارائه هدیه به مشتریان در آغاز فعالیت، ارائه ارزش بیشتر به مشتری است. هرچند در شروع یک کسب و کار می توان از سایر روش های بازاریابی همچون ارائه تخفیف به مشتریان استفاده نمود، اما ممکن است این عمل ارزش برند شما را پایین آورد، در حالی که یک هدیه ارزش دریافت شده را افزایش می دهد.

بنابراین شما با ارائه یک هدیه تبلیغاتی به مشتری خود اعم از هدایای تبلیغاتی عمومی یا هدایای کاربردی و تولیدی کسب و کار خود، ارزش برند خود را افزایش می دهید.

افزایش میل به خرید در مشتری

با ارائه یک هدیه تبلیغاتی، مشتریان احساس می کنند ارزش بیشتری در خرید آنها وجود دارد. بنابراین احتمال خرید آنها افزایش می یابد. در زمانی که همه ما سعی در تصمیم گیری های اقتصادی خوب و مناسب داریم، این موضوع می تواند میل و قدرت خرید قوی در مخاطب ایجاد کند.

در واقع این ارزش می تواند یک تصمیم گیری آنی را در مخاطب ایجاد نماید.

افزایش فروش

در بیشتر موارد دیده شده که در هنگام ارائه هدیه به مشتریان، استقبال مشتریان افزایش پیدا کرده و در لحظه اقدام به خرید یا استفاده از خدمات کسب و کار می کنند. بنابراین یکی از مزیت های استفاده از هدایای تبلیغاتی در زمان افتتاحیه فروشگاه را می توان احتمال افزایش فروش در نظر گرفت.

یکی از اقداماتی که می توان در این راستا استفاده نمود این است که علاوه بر هدیه جذابی که برای مشتری در نظر گرفته اید، می توانید تخفیفی جداگانه در صورت خرید آنی مشتری لحاظ نمایید. این روش باعث ایجاد انگیزه در مشتری به منظور خرید و یا افزایش میزان خرید یا استفاده از خدمات کسب و کار شما می شود.

تشویق به خرید مجدد

با ارائه هدیه تبلیغاتی به مشتری به ویژه زمانی که هدیه شما، نسخه ای کوچک از محصول اصلی شرکت بوده یا محصولی مکمل محصولی اصلی از برند شما باشد، مشتری را تشویق به خرید مجدد از شما خواهد کرد.

این گونه هدایا باعث می شود تا مشتریان محصولات دیگری از شما را امتحان کنند و شاید حتی نسبت به آنها علاقه پیدا کنند. در نهایت این روش باعث تکرار خرید ها و در نهایت افزایش وفاداری مشتری می شود.

جذب وفاداری مشتری

به طور کلی مشتریان به اقلام رایگان و هدایای تبلیغاتی مفید و قابل استفاده علاقه مندند و در صورتی که در هنگام افتتاحیه فروشگاه به سراغ شما می آیند، با ارائه هدیه تبلیغاتی به آن ها می توانید حس وفاداری افراد را تحریک کرده تا در قبال این عمل، با وفاداری خود به برند شما پاسخ دهند.

هدیه دادن

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد در مراسم افتتاحیه فروشگاه یا آغاز یک کسب و کار، روش های مختلفی برای جلب توجه مخاطبان به برند و معرفی برند کسب و کار وجود دارد که از موثر ترین آن ها می توان به ارائه هدایای تبلیغاتی اشاره نمود.

استفاده از هدایای تبلیغاتی در راستای اهداف بازاریابی مجموعه، به رشد و توسعه کسب و کار کمک کرده و موجب جذب و وفاداری مشتری به برند می شود.

هدایای تبلیغاتی اعم از عمومی یا شخصی سازی شده در صورتی که به درستی و متناسب با نیاز مخاطب تهیه شود، نه تنها از اتلاف هزینه های مازاد تبلیغات جلوگیری می کند، بلکه با ایجاد حس ارزشمندی در مشتری، باعث رشد کسب و کار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *