اصول کسب و کار

چرا هدایای تبلیغاتی برای کسب و کار شما ضروری اند؟

انتخاب هدایای تبلیغاتی
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

محصولات تبلیغاتی به‌طور باورنکردنی‌ای سودمندند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۵ درصد افرادی که محصولات تبلیغاتی دریافت می‌کنند، در یک مقطع، باعث تبلیغ مجدد محصولات شما می‌شوند.

این به این معنی است که محصولات تبلیغاتی یک استراتژی بسیار موثر برای رسیدن به مشتریان بالقوه، صرف‌نظر از اندازه یا مرحله کسب‌وکار شما، فراهم می‌کنند.

در حال‌حاضر، هشت نفر از ده آمریکایی تا ده مورد تبلیغی در خانه خود دارند و ۸۹ درصد از آن‌ها پس از دریافت اولین مورد، نام تبلیغ کننده را به مدت تقریبا دو سال به یاد می‌آورند.

اگر مصرف‌کنندگان از کالاهای تبلیغاتی خود راضی باشند، مشاغل می‌توانند شاهد افزایش ۵۰۰ درصدی مراجعات باشند.

برای شما، تحویل محصولات تبلیغاتی می‌تواند کاتالیزوری باشد که مشتریان را به‌سمت تجارت شما سوق می‌دهد. کالاهایی را انتخاب کنید که برای مشتریان بالقوه شما مفید باشد؛ مانند لیوان قهوه، بطری‌های آب، کیسه‌های حمل‌و‌نقل و کالاهای پوشیدنی. این‌ هدایا، ماه‌ها مشتری درگیر را تشویق می‌کند.

هدایای تبلیغاتی به ایجاد برند شما در زندگی مشتریان بالقوه کمک می‌کنند. هروقت شخصی از کالای تبلیغاتی شما استفاده می‌کند، با برند شما درگیر می‌شود و شروع به تقویت رابطه می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که وفاداری مشتری و حتی بهبود روابط مشتری می‌تواند ناشی از افزایش هدایای تبلیغاتی باشد. دلیل این امر آن است که قدردانی، ارتباط مثبتی با برند شما برقرار می‌کند و جلوه‌ای ماندگار ایجاد می‌کند.

هنگامی که گیرندگان، محصولات تبلیغاتی شما را می‌پوشند، استفاده می‌کنند یا به نمایش می‌گذارند، آن‌ها نقش تأثیرگذاری در بازاریابی شما دارند.

درواقع، آن فرد یک سفیر برای نام تجاری شما می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا در نزد مشتری‌های بالقوه‌، اعتباری ایجاد کنید که ممکن است برخی از آن‌ها قبلاً هرگز درباره شما نشنیده باشند.

انتخاب یک هدیه تبلیغاتی

اکثر شرکت‌ها این اشتباه را می‌کنند که آیتم‌هایی با کم‌ترین هزینه را برای هدایای تبلیغاتی انتخاب می‌کنند. در برخی موارد، منطقی است که یک چیز ارزان بخرید؛

اما در اغلب موارد، این هدایای ارزان مستقیما به زباله‌دان انداخته می‌شوند. برای مثال، من از یک خودکار بی‌کیفیت، یک یا دو بار استفاده می‌کنم؛ اما اگر یک خودکار با کیفیت بالاتر داشته باشم، ممکن است ۶ ماه تا یک سال از آن استفاده کنم.

یک محصول تبلیغاتی باید نماینده برند و فرهنگ شرکت شما باشد، باید ارزش و احساسات ایجاد کند. از طرفی، هدیه تبلیغاتی باید متناسب با خواسته‌ها، نیازها و جایگاه مشتریان شما باشد؛

پس، ابتدا فکر کنید خواسته‌ها، نیازها و آرزوهای مشتری ایده‌آل شما چیست. به شما این بینش را می‌دهد که محصولات تبلیغاتی شما درواقع چه سودمندی‌ای برای مشتریان خواهد داشت یا آیا آن‌ها از آن لذت می‌برند؟

بنابراین، احتمالاً کمتر هدایای تبلیغاتی شما را نادیده بگیرند یا دور بیندازند. همچنین، این موارد تبلیغاتی به‌یادماندنی‌تر می‌شوند و احتمالاً اثری ماندگار از برند را در خود جای می‌دهند.

به عنوان مثال، فکر می‌کنیم شما در پی مخاطبانی متشکل از دانش‌آموزان، افراد‌شاغل یا والدین‌جوان هستید. در اینجا می‌بینیم که برای هرکدام از این مخاطبان چه محصولات تبلیغاتی‌ای را باید انتخاب کنید و چرا:

یک دانش‌آموز، با بودجه محدود، در مواجهه با دریافت چیزی که به آن نیاز دارد و لازم نیست برای آن پولی پرداخت کند، حتما قدردان خواهد بود. پس، شما با ارائه هدایای تبلیغاتی مانند کالاهای پوشیدنی یا کیف به دانشجویان، باعث تاثیرگذاری زیادی می‌شوید؛

زیرا دانش‌آموزان از آن‌ها در داخل و خارج از خانه خود استفاده می‌کنند. بنابراین، حتی اگر گیرنده محصولات تبلیغاتی به دلیل بودجه محدودشان، نتواند محصول شما را خریداری کند، با استفاده از هدیه‌های تبلیغاتی باعث افزایش آگاهی از برند شما می‌شوند.

افراد شاغل معمولا روزانه هشت ساعت کنار یک میز کار در یک دفتر یا شرکت کار می‌کنند. با ارائه کالای تبلیغاتی‌ای که بتواند بهره‌وری‌شان را افزایش دهد و در میز کار خود با آن زندگی کنند، باعث ماندگاری و اثرگذاری بیشتر تجارت خود خواهید شد. محصولاتی مانند لیوان‌های قهوه، فلاسک‌های هیدرولیک و توپ‌های استرس‌ برای این دسته از افراد بسیار مؤثر هستند.

والدین ‌جوان آخر هفته‌ها محلی را برای سرگرمی فرزندان‌شان انتخاب می‌کنند؛ محلی که با اجتماع خانه خودشان در ارتباط باشد. حمایت مالی از یک رویداد در اجتماع، مانند تهیه پیراهن‌های تبلیغاتی یا رویدادهای تبلیغاتی، به آگاهی از برند شما کمک می‌کند.

احتمالا در حال حاضر سوال می‌کنید، این هدایا برای من چقدر هزینه خواهد داشت؟ باید در هنگام انتخاب محصولات تبلیغاتی به‌طور کامل در محدوده بودجه خود بمانید.

بااین‌حال، با توجه به اینکه هر واحد هزینه‌ای برای شما خواهد داشت، بودجه ممکن را در نظر بگیرید. بسیاری از اقلام تبلیغاتی به طور قابل‌توجهی کمتر از مبلغی که گیرنده آن فکر می‌کند، برای شما هزینه خواهد داشت.

7 توصیه برای انتخاب مناسب‌ترین محصولات تبلیغاتی:

محصولات تبلیغاتی چیزی فراتر از قرار دادن نام تجاری شما بر روی آن است. درواقع، این محصولات برای تقویت روابط واقعی با مشتریان بالقوه شما هستند. در اینجا، 7 روش برتر برای کمک به شما در انجام این کار صحیح آورده شده است:

  1. محصولات تبلیغاتی‌ای را انتخاب کنید که مشتریان شما واقعاً از آن‌ها استفاده خواهند کرد. به عبارت ساده‌تر، اگر مشتریان شما هرگز از محصولات تبلیغاتی استفاده نمی‌کنند، شما در حال ایجاد آگاهی از برند یا ارتباط با مشتریان نیستید. درعوض، شما صرفا در حال ایجاد شی هستید.
  2. از خریدن محصولاتی با عمر کوتاه خودداری کنید. این محصولات شامل محصولات تبلیغاتی مانند دفترچه یادداشت‌ها هستند که به‌سرعت مورد استفاده قرار می‌گیرند یا اصلاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. هرچه عمر محصولات تبلیغاتی شما طولانی‌تر باشد، در ایجاد آگاهی از برند شما کمک می‌کند.
  3. آرم خود را روی همه‌چیز نگذارید. هیچ‌کس نمی خواهد بیلبورد شما باشد؛ بنابراین، سعی کنید از قرار دادن شرکت خود در مرکز توجه خودداری کنید؛ مگر اینکه یک مسیر بزرگ برای ادامه کار داشته باشید. اگر گیرندگان شما از محصولات تبلیغاتی شما قدردانی کنند، خودشان به دیگران می‌گویند که این محصول را چگونه به دست آورده‌اند.
  4. لوگو و رنگ‌های برند خود را به‌هم وصل کنید. اگرچه شما نام خود را بر روی همه‌چیز نمی‌خواهید؛ اما اتصال مارک شما به محصولات تبلیغاتی همیشه ایده خوبی است. استفاده از یک تمبر کوچک از آرم خود در گوشه‌ای از هدیه، بسیار موثر و اعمال رنگ‌های برند خود، پیام بازاریابی شما را بسیار تقویت می‌کند.
  5. موارد تبلیغاتی‌ای را انتخاب کنید که به طور طبیعی به آنچه انجام می‌دهید، مربوط باشد. تصور کنید که یک شرکت ساختمانی، اسباب‌بازی‌های کودک را به‌عنوان کالای تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای بسیاری از مشتریان این مسئله گیج‌کننده است. ارائه محصولات تبلیغاتی‌ای که مربوط به محصول یا خدمات شما هستند، باعث می‌شود تا ضمن قرار‌دادن مشاغل خود به‌عنوان یک متخصص در صنعت خود، آگاهی عمیق‌تری از برند برقرار کنید.
  6. توجه کنید که در کجا تبلیغ خود را انجام می‌دهید. زمانی که محیط را در نظر می‌گیرید، می‌توانید مخاطبان ایده‌آل خود و نیز ایجاد ارتباط با جایی که محصول یا سرویس شما استفاده خواهد کرد را هدف قرار دهید.
  7. گزینه‌های مناسب را فراهم کنید؛ به‌خصوص در رویدادها. هیچ‌چیز بدتر از رفتن به یک فضای نمایش یا فضای رویداد و تحویل کالای تبلیغاتی مشابه نیست.

اگر هنوز مردد هستید، در نظر بگیرید که چگونه بانفوذترین برندها مانند نایک یا BMW برای راه‌اندازی یک محصول آماده می‌شوند. آن‌ها برای افزایش هیجان و ایجاد آگاهی، محصولات تبلیغاتی مانند قلم، تی‌شرت و کیف را به مشتریان بالقوه خود هدیه می‌دهند.

چه یک شرکت B2C یا B2B باشید، محصولات تبلیغاتی، یک استراتژی ارزان برای بازاریابی موثر در تجارت‌تان هستند. اگر هنوز به ارتقای مشاغل خود نیاز به کمک دارید، امروز با یکی از مشاوران تبلیغاتی بسیار ماهر ما صحبت کنید.

به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک، چگونه می‌توانم محصولات تبلیغاتی را در استراتژی بازاریابی خود اجرا کنم؟

راه‌های مختلفی برای اجرای این رسانه (هدیه تبلیغاتی) وجود دارد. در زیر، چند ایده متفاوت وجود دارد که ممکن است در سطح محلی از آن استفاده کنید:

  • ابتدا مشتریان خود را پیدا کنید. سپس، در رویدادهای محلی خود که مربوط به نمایشگاه مرتبط با تجارت شماست؛ نظیر نمایشگاه بهداشت، نمایشگاه مواد غذایی، کنفرانس تجاری و غیره، شرکت کنید.
  • هنگام مراجعه مشتریان بالقوه، با یک محصول تبلیغاتی آن‌ها را بدرقه کنید. این یک حرکت ساده است؛ اما مشتری از شما به‌خاطر تلاش اضافی قدردانی می‌کند.
  • به اتاق بازرگانی محلی ملحق شوید و به‌عنوان سفیر محصول خود در آن شرکت کنید. بیشتر اتاق‌های بازرگانی به سفرا اجازه می‌دهند که هر ماه با اعضای جدید صحبت کنند. محصولات تبلیغاتی خود را بین اعضای جدید پخش کنید.
  • بعد از جلسه یا مشاوره، از محصول تبلیغاتی به عنوان هدیه تشکر استفاده کنید. کلیه مشتریان، قدیمی و جدید، از محصول تبلیغاتی رایگان استقبال می‌کنند.
  • هدایای تولد یا هدایای مختص مناسبت‌های مختلف را برای کلیه مشتریان VIP خود ارسال کنید.

محصولی را پیدا کنید که متناسب با تجارت شما باشد. خرید یک چیز گران‌قیمت به معنای این نیست که شما نتایج خوبی به دست آورید؛ و برعکس نیز صادق است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که محصولات شما نیازها و علاقه مشتری شما را منعکس می‌کنند.

یافتن محصول مناسب برای مشتری شما، کلید اصلی برای داشتن یک استراتژی تبلیغاتی موفق محصول است. اگر استراتژی محصول تبلیغاتی به‌درستی اجرا شود، می‌تواند برای هر کسب و کاری بسیار سودآور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *