انواع هدایای تبلیغاتی

از حمایت ملی تا خرید هدایای تبلیغاتی ساخت ایران

چاپ هدایای تبلیغاتی ساخت ایران
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

ژاپن در شرایطی جایگاه خود را به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی جهان تثبیت کرده است که به لحاظ منابع طبیعی و نیز سرگذشت سیاسی شرایط بسیار نامطلوبی دارد. این کشور به لحاظ طبیعی منابع بسیار محدودی دارد و اکثر جزایر و خاک آن کوهستانی و آتشفشانی است. به لحاظ سیاسی نیز شکست در جنگ دوم جهانی وضعیت اسفباری را برای این کشور رقم زد.

پس از شکست در این جنگ، ژاپن با داشتن ۱۳ میلیون نفر بیکار، شرایط بسیار سخت اقتصادی را تجربه کرد. این مسائل به علاوه ضرورت بازسازی کشور ناشی از خرابی های جنگ که منجر به ویرانی ۲۵ درصد از دارایی های غیرنظامی و نابودی 41.5 درصد از ثروت ملی این کشور شده و نیز مسئولیت پرداخت غرامت به متفقین باعث بروز فشار بیشتری بر این مردم و دولت ژاپن شده بود؛ اما مردم و دولت ژاپن با رویکردی منطقی و با همکاری یکدیگر ژاپن فقیر و ویران را به یکی از قدرت های اقتصادی و تولیدی جهان تبدیل کردند. اما چگونه؟

توصیه می کنیم مقاله { هدایای تبلیغاتی مناسب شب عید } را مطالعه فرمائید.

ارزش نهادن به ساخت داخلی، ضرورت حمایت از تولید ملی

همان طور که در بالا اشاره شد، کشور ژاپن که امروزه به عنوان یکی از پیشرفته ترین و موفق ترین کشور های جهانی شناخته شده است، طی چند دهه قبل، نه تنها هیچ گونه نام و نشانی را در بازار های جهانی و بین المللی نداشته است، بلکه مردم، نام کشور و برندهای تولید شده آن را به رسمیت نمی شناختند و این امری بدیهی و عرف در میان مردم تمام جهان بود. اما امروزه وضعیت آن کشور دیگر مانند سابق نیست و این کشور به راحتی بازارهای جهانی را در دست گرفته است.

مفهوم حمایت ملی از تولید داخلی چیست؟

در واقع همه چیز هر کشوری اقتصاد آن است که تمامی جوانب مختلف اعم از سیاسی و اجتماعی تا مذهبی و فرهنگی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اقتصاد هر کشوری لازمه قدرت آن کشور است و ضعف آن موجب تضعیف بنیان و اصول آن کشور نیز می شود. مهم ترین مفهوم در اقتصاد ملی، حمایت از تولیدات داخلی است که این مفهوم نه تنها به معنای استقلال یک کشور در شرایط معمولی است بلکه هدف دفاع از منابع طبیعی و تولیدات داخلی یک کشور در شرایط بحرانی نیز می باشد.

حمایت ملی از کالای داخلی به این معناست که هر شخصی در هر مقام و جایگاهی، می بایست در راه ترقی و پیشرفت تولیدات داخلی گام برداشته و کیفیت و مرغوبیت تولیدات خود را افزایش دهد. چه بسا این گام ها با خرید تولیدات داخلی برداشته شود و یا با تولید با کیفیت تر محصولات باشد. آن چه که در این جا مهم است مشارکت های مردمی و احساس مسئولیتی است که در جهت بهبود وضعیت داخلی و پیشرفت های ملی یک کشور صورت می گیرد و موجب افزایش میزان بهره وری و بسترهای تولید و نیز افزایش سطح رفاه ملی یک کشور می شود.

همان طور که می دانید چندین سال است که در ایران به حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از کالاهای ملی توجه بیشتری می شود. حمایت از کالای ایرانی به معنای مقاوم نمودن اقتصاد کشور در برابر کشور های بیگانه است. چه بسا اگر اقتصاد مقاومتی و حمایت ملی از تولیدات داخلی در جامعه ایرانی فرهنگ سازی شود از یک سو موجب افزایش توان ملی کشور شده و از سوی دیگر وابستگی به کشور های خارجی را کاهش می دهد.

فرقی نمی کند شما به دنبال خرید یک محصول و کالای شخصی هستید، یا به دنبال تهیه مواد اولیه جهت تولید کالای کارخانجات خود بوده و یا در مراکز فروش عمده کالا به دنبال خرید هدایای تبلیغاتی سازمانی خود هستید، بلکه مهم است در هر جایگاه و رتبه ای که قرار دارید از تولیدات داخلی و کالای ساخت ایران استفاده نمایید. امروزه بسیاری از شرکت های کوچک اعم از استارت آپ ها که جهت استفاده های شخصی خود به دنبال کالای ایرانی هستند و شرکت های بزرگ و تبلیغاتی که به دنبال خرید هدایای تبلیغاتی ساخت ایران هستند؛ چرا که این افراد به حمایت ملی از تولید داخلی باور دارند.

توصیه می کنیم مقاله { تامین کننده کیست؟ چطور یک تامین کننده مطمئن پیدا کنیم } را مطالعه فرمائید.

اهمیت حمایت از تولید داخلی

ارتباط بین حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی

با حمایت از کار و سرمایه ایرانی بستر وسیع و گسترده ای در جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم، افزایش سطح رفاه ملی، افزایش سطح فرهنگی و اجتماعی و هم چنین افزایش مشارکت های مردمی در جهت تولیدات با کیفیت و جذاب ایرانی فراهم می شود که در پی آن اثرات مطلوبی همچون کاهش نرخ تورم، کاهش آمار بیکاری، اتحاد در میان آحاد ملت، اعتماد به نفس ملت در برابر بیگانگان و غیره را به دنبال خواهد داشت.

حمایت از کار و سرمایه ایرانی موجب تولیدات با کیفیت و متنوع محصولات داخلی شده و سبب درونی شدن احساس مسئولیت استعداد های بومی نسبت به سرنوشت کشور می شود که در پی آن موجبات پیشرفت های علمی و جهش اقتصادی کشور را فراهم می نماید. احتمالا برای شما هم پیش آمده که به دنبال خرید کالا یا هدایای تبلیغاتی، با محصولی ایرانی برخورد کرده و از کیفیت و ظاهر خوب کالا حیرت زده شده اید؛ چرا که امروزه کالاهای ایرانی و هدایای تبلیغاتی ساخت ایران به مراتب با کیفیت تر و با ظاهری بهتر از رقبای خارجی در حال تولید می باشند.

توصیه می کنیم مقاله { اثر بخشی استفاده از هدایای تبلیغاتی ساخت ایران } را مطالعه فرمائید.

تولید داخلی

مزایای خرید کالای داخلی و حمایت از تولید ملی

ایجاد اقتصاد مقاوم چرخه ‌ای

تمامی نهاد های اقتصادی با مصرف‌ کنندگان محصولات و تامین ‌کنندگان نیاز های ورودی‌ خود پیوند اقتصادی دارند. این ارتباط دو سویه، موجب ایجاد شبکه ارتباطی و وابسته بین نهاد های مختلف اقتصاد شده و این امر موجب مقاومت و تکثیر اقتصاد می گردد. ارتباط دو سویه اقتصادی مصرف‌کننده و تولید کننده داخلی موجب رشد فعالیت اقتصادی داخلی و در نتیجه رشد کلی اقتصاد ملی می‌شود.

افزایش اشتغال و کاهش بیکاری

مصرف کالاهای تولید داخلی، با توجه به پیوند اقتصادی بین تولید کننده و مصرف ‌کننده، تقاضا برای منابع نیروی کار داخلی را ایجاد کرده و به همین دلیل به مبارزه با بیکاری کمک می کند.

کاهش فعالیت بازارهای موازی

بر اساس مصوبه های کنترل ارز، شواهد، نشان دهنده عدم انطباق بین کالاهای مصرفی وارداتی به کشور با حجم معاملات معتبر کنترل ارز می‌باشد. این امر بدین معنی است که بخش عمده ای از کالاهای مصرفی وارداتی، ماشین آلات و حتی برخی از مواد اولیه از طریق بازار غیر قانونی موازی برای ارز خارجی تامین می شود. اولویت مصرف کالاهای تولید شده داخلی در مقایسه با اقلام وارداتی، باعث محدود کردن فعالیت ‌های بازار های موازی خواهد شد.

افزایش قدرت ارز ملی

در اقتصاد عمومی رایج است که قدرت هر ارز در برابر ارزهای جهان عمدتا تابعی از تعادل تراز پرداختی آن است. بنابراین، با فرض عملکرد صادراتی معین، مدیریت تقاضای واردات اهمیت زیادی در کنترل تراز تجاری دارد. لذا مصرف کالاهای داخلی به تثبیت ارزش پول داخلی کمک می کند. این امر، ایجاد ذخایر ارز خارجی را برای حمایت از موقعیت تراز پرداخت کشور تسهیل می نماید.

کاهش هزینه تولید واحد

در هر سیستم تولید، هزینه تولید واحد از رابطه بین هزینه های ثابت صنعت و هزینه های متغیر مربوطه بدست می آید که می توان آن را به هر واحد تولید خاص اختصاص داد. در صورتی که مقیاس تولید به طور قابل توجهی بزرگ باشد، انتظار می رود هزینه هر واحد تولید شده از لحاظ اقتصادی پایین تر باشد. علاوه بر این تولید در مقیاس بالا شرایط را برای سرمایه گذاری بیشتر تولیدکنندگان فراهم می کند. بنابراین، قابل توجیه است که هر گونه سیاستی جهت افزایش مصرف کالاهای داخلی نه تنها باعث افزایش بهره‌وری ظرفیت تولید می‌شود، بلکه به طور متوسط هزینه های تولید برای صنایع داخلی را نیز کاهش می دهد.

چشم انداز رشد اقتصادی بالا

مصرف کالا های تولیدی داخلی به طور مثبتی بر بهره ‌وری ظرفیت و در نتیجه عملکرد اقتصادی کلی اثر می گذارد و به همین دلیل رشد اقتصادی و توسعه ملی را ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

تضمین کیفیت

از دیرباز هجوم عمده کالاهای وارداتی سبب ایجاد تنوع کالاهای غیرمتعارف شده است. در نتیجه مصرف ‌کنندگان داخلی تغییر سلیقه داده اند و در کوتاه مدت به این محصولات روی آورده اند. امکان نظارت بر این واردات افراطی بسیار کار دشواری است. این در حالی است که مصرف کالاهای تولید داخلی می تواند به ایجاد و نظارت بر استانداردهای تضمین کیفیت به نفع رفاه مصرف کنندگان داخلی کمک کند.

ثبات قیمت

حجم قابل توجهی از مواد مصرفی، وسایل نقلیه و مواد اولیه وارداتی از بازار موازی، تامین مالی می‌شوند. همچنین اشاره شده است که فروشندگان چنین کالاهایی از مدل های قیمت گذاری مبتنی بر بازار موازی استفاده می‌کنند تا قیمت کالاها را در بازارهای داخلی تنظیم کنند. بنابراین قیمت ‌ها بیش از حد غیر واقعی تعیین می شوند که این امر خارج از اصول پایه اقتصادی است. علاوه بر این، تولیدکنندگان داخلی نیز سطوح قیمت خود را با بازار موازی هم تراز می کنند تا از کاهش مصرف‌کنندگان محصولاتشان جلوگیری شود. لذا اگر مصارف از کالاهای داخلی باشد این تغییرات قیمت رخ نمی دهد و ثبات قیمت در کالاها امکان پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *