آموزش بازاریابی

ضرورت ارائه هدیه در نمایشگاه های بین المللی

نمایشگاه های بین المللی
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

حضور نسبتا کم رنگ هدایا در رویدادها و نمایشگاه های برگزار شده امسال، ما را بر آن داشت تا در خصوص این خطای راهبردی و هولناک و اهمیت حضور هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه ها بخصوص در شرایط پرتلاطم اقتصادی کنونی، این محتوا را خدمت شما همراهان همیشگی مجموعه هدایای تبلیغاتی صدرا تقدیم نماییم.

چرا عدم ارائه هدایای نمایشگاهی یک اشتباه نابخشودنی است؟

از گذشته تا به امروز هدیه دادن یکی از رسوم ایرانیان بوده است، ما همواره سعی داریم با ارائه هدیه به شخصی که دوستش داریم علاقه خودمان را به وی ابراز نماییم و به نوعی از بودنش در زندگیمان تشکر کنیم.

در دنیای کسب و کار و تجارت نیز هدیه دادن یکی از کارهای ویژه ای است که مدیران شرکت های کوچک و بزرگ برای جلب توجه کاربران و جذب مشتریان بیشتر از آن به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند تبلیغات و یکی از قلاب های مهم بازاریابی استفاده می کنند.

با وضعیت اقتصادی کنونی و رقابتی تر شدن بازار برخی از مدیران متاسفانه بجای مدیریت اثربخش هزینه های خود برای صرفه جویی بهتر قلاب های اصلی بازاریابی خود از جمله ارائه هدیه تبلیغاتی را حذف می نمایند.

هر سال جشنواره­ ها و نمایشگاه ­های مختلفی در زمینه­ های متفاوت در ایران برگزار می­شود از نمایشگاه ­های مرتبط با حوزه تکنولوژی و کامپیوتر گرفته تا سرویس خواب و نوزاد و طلا جواهر و…

حضور در نمایشگاه ها همیشه سبب می شود تا برند شما بیشتر در دید مشتریان قرار گیرد و مشتریانی که قبلا از شما خریدی داشته اند با دیدن غرفه شما در نمایشگاه به آن سر زده و نسبت به خرید مجدد نیز اقدام نمایند.

این در حالی است که بازدید کنندگان عمومی نیز از نمایشگاهی که شما در آن حضور دارید دیدن می­ کنند، یکی از روش هایی که شما می توانید بر روی آنان تاثیر مثبتی بگذارید این است که هدایای تبلیغاتی مخصوص نمایشگاه به بازدید کنندگانی که از غرفه شما دیدن می کنند، ارائه دهید.

 این کار شاید در همان روز صرفا تحت عنوان یک هدیه تبلیغاتی برای مشتری ظاهر شود و با قبول کردن آن از غرفه شما خارج شود، اما در آینده تاثیراتی بر روی موفقیت شما خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

تا انتها با ما همراه باشید تا در مورد هدایای تبلیغاتی برای نمایشگاه و همچنین تاثیراتی که می تواند بر روی موفقیت شما در فروش بیشتر محصولات و خدماتتان بگذارد، توضیح دهیم.

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی

پس از اینکه حضور در نمایشگاهی خاص برای شرکتی قطعی می شود یکی از دغدغه هایی که مدیران شرکت با آن مواجه می شوند این است که چه هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی را برای ارائه به مخاطبین هدف­شان در نظر بگیرند که بتواند بیشترین بازدهی و نتیجه را در آینده برای آنها داشته باشد.

فرایند تصمیم­ گیری که به نظر ساده می­ رسد، اما در عمل آنقدرها هم ساده نیست. ممکن است در همان لحظه ایده هایی به نظر مدیر مجموعه برسد، اما بهتر است قبل از اینکه تصمیمی برای تهیه هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی مناسب برای هدیه دادن به بازدید کنندگان غرفه تان اتخاذ کنید، ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

پیشنهاد می کنیم مقاله 7 باید بیزینسی قبل از طراحی غرفه های نمایشگاهی را مطالعه فرمایید

هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی چیست؟

بهتر است قبل از همه چیز به این سوال مهم پاسخ دهیم که اصلا هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هدایای تبلیغاتی مخصوص نمایشگاه به مجموعه هدایای بعضا کوچک و حتی متوسط گفته می شود که از طرف یک برند یا مجموعه که مشغول آماده شدن برای شرکت در نمایشگاهی خاص می باشد، تهیه می شود تا به بازدید کنندگان غرفه آنها اهداء شود.

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی انواع و اقسام بسیار متنوعی دارند به طوری که هرچه فکرش را بکنید می تواند به عنوان یک هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی در نظر گرفته شود.

اما برای انتخاب یک هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی مناسب، می بایست فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار داد تا هزینه ای که از بابت تهیه این هدایای تبلیغاتی پرداخت می شود به صرفه بوده و بازدهی مناسبی را برای شرکت در دراز مدت به همراه داشته باشد.

تمامی هدایای تبلیغاتی نمایشگاه که از جانب برندهای مختلف به بازدیدکنندگان اهداء می شود به منظور بازاریابی و جذب مشتری می باشد و این موضوع یک قلاب بسیار مهم در برنامه ­های بازاریابی محسوب می­شود.

در عین حال می توان از آن ها استفاده های دیگری با توجه به نوع و کارایی هدیه تبلیغاتی نیز به عمل آورد. برای اینکه بازدهی مناسبی از چاپ هدیه تبلیغاتی مورد نظر خود به دست آورید می بایست هدایایی را انتخاب کنید که در درجه اول عمر بالایی داشته باشند و در درجه دوم برای شخصی که آن را دریافت می کند کاربردی باشد.

هر چه هدایای تبلیغاتی شما کاربردی تر و دارای عمر بالاتری باشند بازدهی که شما از آن دریافت می کنید، بسیار بیشتر و طولانی مدت تر خواهد بود.

هدایای نمایشگاهی

چرا استفاده از هدیه در نمایشگاه ها توصیه می شود؟

با توجه به اینکه در هر نمایشگاه با توجه به وسعت و شهرت آن نمایشگاه، ممکن است چند صد شرکت و برند مختلف که همگی به نوعی رقیب یکدیگر شناخته می­شوند حضور داشته باشند، توصیه می شود تا با ارائه هدایای تبلیغاتی خاص نسبت به جلب توجه بازدید کنندگان به سمت غرفه­ برند خود تلاش نمایید.

در این مسیر هر چه هدیه شما جذاب تر و کاربردی تر باشد می تواند بازدید کنندگان بسیاری را به سمت غرفه ای که شما در آن حضور دارید جذب نماید.

مشتریانی که از نمایشگاه ها دیدن می کنند با توجه به اینکه اکثر آنها از برندها شناختی ندارند، بیشتر به دنبال تامین نیازهای خود به نمایشگاه می آیند و نه صرفا خرید از یک برند خاص، از این جهت شما این فرصت را دارید تا با تاثیر گذاشتن بر ضمیر ناخودآگاه آنها برند خود را برای همیشه در ذهن آنها حک نمایید.

پیشنهاد می کنیم مقاله نمایشگاه ها چه مزیت هایی برای کسب و کارها دارند؟ را مطالعه فرمایید

برای انتخاب بهترین هدایای نمایشگاهی ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • هدف شما از تهیه هدیه نمایشگاهی چیست؟
  • بیشتر چه قشری از جامعه مخاطب شما هستند و نیاز اساسی آنان چیست؟
  • در زمینه کاری شما کدام یک از روش های بازاریابی بیشتر بازدهی دارد؟

در صورتی که پاسخی برای یک و یا هر سه سوال بالا ندارید باید گفت که احتمال شکست بازاریابی شما حتی با وجود هزینه های بسیاری که برای آن انجام داده اید، بسیار بالا می باشد و برای این کار نباید به تنهایی تصمیم به ارائه طرح بازاریابی و یا تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی نمایید و حتما می بایست یک مشاور با تجربه در زمینه تبلیغات نمایشگاهی شما را راهنمایی نماید.

به همین منظور پیشنهاد می کنیم قبل از هر تصمیمی با شماره های موجود بر روی سایت صدراگیفت تماس گرفته و با مشاورین و متخصصین باتجربه ما طرح و ایده ی خود را مطرح نمایید تا به شما در کمال صداقت و بدون پیش داوری مشاوره دهند و بتوانید نسبت به تهیه بهترین هدیه نمایشگاهی متناسب با شرایط و ویژگی های نمایشگاهی که در آن شرکت خواهید نمود، اقدام نمایید.

بهترین هدیه نمایشگاهی برای بازدیدکنندگان شما چیست؟

تا به این لحظه با هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی و راه و روش های انتخاب بهترین آنها آشنا شده اید اما در این قسمت از مقاله مایلیم تا به شما اطلاعاتی در رابطه با اینکه چه مدل و نوعی از هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی برای حوزه کاری شما مناسب تر بوده و برای شما بازدهی بیشتری را به همراه خواهد داشت، بدهیم.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم با توجه به زمینه ی کاری که در آن مشغول به فعالیت هستید می توانید هدایای تبلیغاتی ارزان بسیاری را برای ارائه به بازدیدکنندگان غرفه خود ارائه دهید.

این هدایای تبلیغاتی می تواند شامل تقویم رومیزی، خودکار تبلیغاتی، ست لوازم اداری، پک آموزشی، کیف، فلش مموری تبلیغاتی، شکلات تبلیغاتی، بروشور، کاتالوگ و… باشد که شما می­توانید با مقداری صرف خلاقیت لوگو و یا شعار شرکت خود را بر روی آنها چاپ نموده و به بازدیدکنندگانی که از غرفه شما در نمایشگاه بازدید می کنند، ارائه نمایید.

پیشنهاد می کنیم مقاله ویژگی های یک شعار تبلیغاتی موثر چیست؟ را مطالعه فرمایید

سه اصل بسیار مهم در انتخاب هدیه

توجه داشته باشید که با در نظر گرفتن سه اصل کاربردی بودن، عمر بالا و ارتباط موضوعی هدیه به عنوان سه اصل مهم در انتخاب هدیه تبلیغاتی، شما می توانید بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب برای خرید محصول و یا استفاده از خدمات شما داشته باشید.

قصد داریم در وب سایت هدایای تبلیغاتی صدرا در خصوص بهترین هدایای تبلیغاتی مخصوص نمایشگاه های مختلف به صورت تخصصی سلسله مقالاتی را ارائه نماییم؛ با ما همراه باشید. پیشنهاد می کنیم مقاله جامع هدیه بهترین روش برای به دست آوردن و حفظ بازار را در وب سایت صدراگیفت مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *