آموزش بازاریابی, مشتری و وفاداری

برای مشتریان ایرانی، هدایای تبلیغاتی ساخت ایران بخریم یا خارجی؟

هدایای تبلیغاتی ساخت ایران
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

کشور ایران، کشوری با فرهنگ اصیل و غنی است. هرقدر هم که جامعه امروز را دچار آشوب فرهنگی یا غربزده تصور کنیم، باز هم ریشه‌های فرهنگی ما آن‌قدر غنی و پر از رگه‌های زیبا و قدرتمند است که نشانه‌های آن را حتی در جوانان دهه 80 هم می‌بینیم. کافی است گاهی به لباس‌های آن‌ها، قاب گوشی‌ها و… نگاه کنیم.

مردم ایران، علی‌رغم تمایل زیاد به مدرنیته، عاشق فرهنگ خود و هدایای تبلیغاتی ساخت ایران هستند. اما متاسفانه تصوری نادرست جا افتاده که مردم ایران عاشق هدایای خارجی هستند.

در این مقاله، می‌خواهیم ابتدا به این موضوع بپردازیم که چرا متاسفانه ایرانی‌ها عاشق هدایای تبلیغاتی خارجی هستند و آیا اساسا چنین باوری درست است که آن‌ها عاشق هدایای تبلیغاتی خارجی هستند یا خیر؟ چه کسانی عاشق هدایای خارجی هستند؟ آیا مردم ایران همیشه عاشق هدایای خارجی هستند؟

این سوال‌ها را با بررسی شرایط اقتصادی و فرهنگی حاکم بر جامعه ایران پاسخ خواهیم داد.

اوضاع نابسامان اقتصاد ایران و واردات بی‌رویه

همان‌طور که می‌دانیم، کالاهای چینی و خارجی با کیفیت‌های متفاوت و قیمت‌های متفاوت در بازار موجودند و بسیاری از مردم برای هدیه دادن به شخص عادی یا اشخاص حقوقی اجناس چینی را برای خرید هدیه انتخاب می‌کنند. این اجناس اکثرا به‌صورت قاچاق وارد ایران می‌شوند.

متاسفانه کشور ما تحریم است و تحریم همیشه، مثل شمشیر دولبه عمل کرده است؛ گاهی باعث آسیب زدن به تولیدکننده می‌شود و گاهی باعث می‌شود ملت ایران علی‌رغم تحمل سختی‌های فراوان، کارآفرینی کنند و تولیدات ساخت ایران شکوفا باشد و با تکیه بر پتانسیل متخصصان تولید ایرانی همیشه محصولات متفاوت تولید کنند، از وسایل صوتی و تصویری و لوازم خانگی گرفته تا نرم‌افزارهای کاربردی و اپلیکیشن‌ها، پوشاک و هدایا.

بنابراین، کالاها و هدایای تبلیغات ساخت ایران با کیفیت بالای متفاوت موجودند.

هدایای تبلیغاتی خارجی دارای تنوع بیشتری هستند

خب، بله هدایای تبلیغاتی عمدتا ساخت چین با آن اقتصاد و صنعت عظیم دارای تنوع بسیار و محبوب در تمام بازارهای دنیاست؛ اجناس فیک و متنوع یا گاهی باکیفیت و قیمت‌های متفاوت. زیرا آن‌ها برای همه سلایق مردم دنیا تولید می‌شوند نه صرفا یک بازار خاص.

هدایای تبلیغاتی خارجی قیمت پایین‌تری دارند

بله، اجناس متفاوت چینی به‌ویژه هدایای تبلیغاتی ناکارآمد به قیمت‌های متفاوت و عمدتا ارزان در بازار خرید برای هر شخص و سازمانی، با هر میزان بودجه و سلیقه‌ای را فراهم می‌کند و مردم به خرید آن‌ها راغب‌تر هستند.

هدایای تبلیغات خارجی زیباتر دیده می‌شوند

به‌خاطر حجم عظیم واردات از چین و سهولت واردات؛ چه بسا واردات غیرقانونی و به‌صورت قاچاق، که متاسفانه برای بسیاری از افراد عادی جامعه هم چنین امکانی وجود دارد، طبعا واردکنندگان و فروشندگان برای گسترش و افزایش حجم فروش خود تلاش فراوان می‌کنند.

از آن جمله، ساخت سایت‌های اینترنتی متعدد با سئوی عالی، صفحات اینستاگرام متنوع و… که تلاش‌های زیادی برای رنگ و لعاب دادن به این اجناس می‌کنند؛ از جمله به کار بردن حقه‌های عکاسی، ادیت تصویر همه این‌ها در بازار رقابتی هدایای تبلیغاتی خارجی تلاش‌هایی برای نمایش بهتر کالاها.

چرا باید به ایرانیان هدیه ایرانی بدهیم؟

مخاطبان ما ایرانی هستند

آن شخص سازمانی یا مشتری عادی، که هدیه را دریافت می‌کند، یک فرد ایرانی است؛ ایرانی‌ای که از مدرن بودن لذت می‌برد، با تمام ویژگی‌های گاهی عجیب‌غریبش، آن هم در این اوضاع اقتصادی، باز هم از ایرانی بودن لذت می‌برد، باز هم ریشه‌های خودش را در و طن می‌بیند، متاثر از سبک و سلیقه اطرافیانش است و دوست دارد متفاوت‌تر از آن‌ها باشد.

وی عاشق این است که هدیه دهد و هدیه بگیرد و گاهی هم با آن‌ها پز بدهد. عاشق هدایایی با جنس خوب و مقاوم است. از هدایای به اصطلاح بنجل بدش می‌آید و آن‌ها را زشت و فریب دادن مشتری می‌پندارد.

هدایای تبلیغاتی خلاقانهاما گذر به تاریخ و فرهنگ ایران به او آرامش می‌دهد، حس اینکه اقتصاد کشورش پویاست به او امید به فردای بهتر را می‌دهد.

حفظ اصالت فرهنگی

بسیاری از هدایای ساخت ایران، ترکیبی از صنایع دستی متنوع اصیل یا گوشه‌هایی از هنرهای آن را در خود دارند، مثل تقویم‌هایی با جلدهای بافت سنتی، بشقاب‌های میناکاری، جعبه پذیرایی‌ های زیبا و خوش‌ساخت ایرانی.

همه آن‌ها حاوی پیام‌های ریشه‌های فرهنگی ماست و اگر یک کالا با این مشخصات را هدیه بدهیم، تاثیرگذاری‌اش بسیار بیشتر از کالای خارجی است و برای مخاطب بسیار باارزش‌تر و اصیل‌تر جلوه می‌دهد و نام برند شما خوشنام‌تر در ذهن مشتری می‌ماند.

ایجاد اثر مثبت روانی

همین‌که به یک ایرانی، هدیه ساخت ایران بدهید، او خوشحال می‌شود از توانمند بودن کشورش، از ذوق و سلیقه طراحان محصول ایرانی، از همت و پتانسیل تولیدکننده ایرانی، که در این شرایط اقتصادی کالایی با کیفیت عالی، طراحی زیبا و قیمت مناسب تولید می‌کند.

فراموش نکنید که هیچ‌چیز در این شرایط اقتصادی بهتر از دادن حس غرور به هموطنان‌مان نیست. پس، بدانید که اگر این هدیه تبلیغات ساخت ایران زیبا را به مشتریان‌تان بدهید، به آنها انرژی مثبت روانی می‌دهید و آن‌ها از برند شما تشکر می‌کنند که مثلا یک جعبه پذیرایی منبت‌کاری شده به آن‌ها می‌دهید، یا ساعتی که متریال و مهندسی ساخت آن کاملا ایرانی است.

وقتی مشتریان ما بدانند، هدیه‌شان در صورت معیوب بودن، قابلیت تعویض یا گارانتی را دارد، بسیار خوشحال خواهد شد و از شما قدر دانی خواهند کرد و اسم شما مجددا با نام نیک در ذهن آن‌ها خواهد ماند.

پیشنهاد می کنیم مقاله اثربخشی استفاده از هدایای تبلیغاتی ساخت ایران را مطالعه فرمایید

هدایای تبلیغاتی ساخت ایران همیشه موجودی دارند

هدایای تبلیغاتی ساخت ایران همیشه موجودی دارند؛ بنابراین، اگر در یک کلاس خاص و با حفظ سبک و سیاق متناسب با برند خود هدیه دهید، موجودی آن هست یا برای شما تولید خواهد شد.

هدایای تبلیغات ساخت ایرانی متناسب با مناسبت‌های ایرانی است

در ایران، اعیاد و جشن‌های مختلفی داریم که صاحبان کسب و کارها در روابط کاری به هم هدیه می‌دهند، از آن جمله عید نوروز، شب یلدا، روز مهندس و عید غدیر و… که هدیه دادن در این روزها، شور شوق خاصی دارد و بهتر است متناسب با حال و هوای روزهای خاص باشد تا تاثیرگذاری‌اش بر ذهن مصر‌ف‌کننده بیشتر باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله از حمایت ملی تا خرید هدایای تبلیغاتی ساخت ایران را مطالعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *