انواع هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی مناسب شب عید

هدیه تبلیغاتی مناسب شب عید
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

هدایای تبلیغاتی یکی از مهم ترین عوامل جذب و حفظ مشتریان هر کسب و کاری می باشد و از آنجایی که یک برند یا سازمان با ارائه هدیه تبلیغاتی به مخاطب خود، ذهنیتی برای وی به جای می گذارد، انتخاب درست یک هدیه تبلیغاتی و زمان ارائه آن به مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک هدیه تبلیغاتی در واقع کالایی مصرفی یا زینتی است که مخاطب تبلیغات آن را به جهت کاربرد آن حفظ می کند. بنا به ارزش کالا و هدیه تبلیغاتی و نوع کارکرد آن، هدیه ای که مدت زمان بیشتری نزد مخاطب بماند و کارکردش را حفظ کند، موفق تر خواهد بود.

توصیه می کنیم { چطور یک تامین کننده‌ خوب و مطمئن پیدا کنیم؟ } را مطالعه فرمائید.

هدایای تبلیغاتی معمولا به دسته بندی های مختلفی تقسیم می ‌شوند که در بین انواع هدایای تبلیغاتی، محصولات و کالاهای تبلیغاتی که ویژه مشاغلی خاص می باشند از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

اما سوالی که در این جا مطرح است این است که چرا اینگونه هدایای تبلیغاتی در دنیای بازاریابی تاثیرگذاری بالایی داشته و روز به روز بر افرادی که به کالاهای تبلیغاتی اهمیت می دهند افزوده می شود.

همچنین از انواع چالش هایی که در انتخاب هدایای تبلیغاتی برای مخاطبان از طرف کسب و کارها وجود دارد، نوع هدایای تبلیغاتی، علایق افراد و نیز زمان درست هدیه دادن می باشد.

امروزه بسیاری از کسب و کارها برخی مناسبت های خاص از جمله شب عید را فرصتی مناسب برای ارائه هدیه تبلیغاتی مناسب به مشتریان خود و راهی برای بازاریابی و حفظ آنان می دانند. علاوه بر آن در روزهای پایانی سال بسیاری از سازمان ها از ارائه هدیه تبلیغاتی به کارمندان خود نیز دریغ نمی کنند.

علاوه بر هزینه ‌ای که برای هدیه در نظر گرفته می شود، تدبیر مدیریت و تدارکات سازمان ‌ها نیز در انتخاب بهترین هدایا اهمیت دارد. چرا که در صورتی که سازمانی برای تهیه هدایای تبلیغاتی در روزهای پایانی سال اقدام نماید، با محدودیت هایی از طرف شرکت تبلیغاتی روبه رو می شود و این امر باعث می شود نتواند انتخاب های گوناگونی برای مشتریان و کارمندان خود داشته باشد.

از این رو شرکت های بزرگ همیشه برای انتخاب و تهیه هدایای تبلیغاتی خود زودتر از موعد اقدام کرده و متناسب با مشتریان خود، به خرید کالاهای مورد نیاز می پردازند.

علاوه بر محدودیت در کالاهای تبلیغاتی در ماه های انتهایی سال، حک لوگوی سازمان روی کالاهای مختلف زمان بر است و یک سازمان می بایست چندین ماه قبل از پایان سال جاری برای تهیه محصولات و چاپ لوگوی خود روی آنها اقدام نماید.

هدیه تبلیغاتی شب عید به مشتریان

هدایای تبلیغاتی شب عید به مشتریان

دادن هدایای تبلیغاتی به منظور ارزش قائل شدن برای مشتری و مخاطب می باشد. وقتی مشتری کسب و کار شما این حس را داشته باشد که متفاوت از مشتری های برند های دیگر است شما توانسته اید به نوعی مشتری را درگیر خود نموده و این یک امتیاز مثبت برای شما ایجاد می کند.

بنابراین ارائه یک هدیه تبلیغاتی زیرکانه، منحصر به فرد و متناسب با علایق مشتری در زمان و مکان خاص می تواند تاثیر بسزایی در روند توسعه کسب و کار شما داشته باشد.

هرچند بسیاری از سازمان ها از ارائه هدیه تبلیغاتی به مناسبت عید به مشتریان خود دریغ نمی کنند، با این حال صرفا برای رفع تکلیف به دنبال تهیه محصولاتی انبوه و ارائه به مشتریان خود می باشند و در این میان کاربرد محصول تبلیغاتی و یا کیفیت آن را مد نظر قرار نمی دهند.

این امر نه تنها باعث ایجاد حسی منفی در مشتری می شود بلکه باعث از بین رفتن هزینه های ناشی از خرید کالاهای تبلیغاتی می گردد. انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی برای افراد کار سختی نیست و تنها لازم است بازار هدف خود را شناخته و متناسب با نیاز و سلیقه افراد به دنبال مناسبت ترین هدیه تبلیغاتی باشید.

امروزه یکی از انتخاب های جذاب جهت ارائه به عنوان هدیه تبلیغاتی مناسب عید به افراد، سفره هفت سین و لوازم داخل آن می باشد که از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار بوده و یادآور ارزش عید نوروز برای هدیه گیرنده می باشد.

توصیه می کنیم { درباره‌ی ویژگی های کلیدی یک مامور خرید موفق چه می دانید؟ } را مطالعه فرمائید.

هدایای تبلیغاتی به مدیران

هدیه تبلیغاتی به مدیران

همان طور که از اسم آن پیداست، هدایای تبلیغاتی مدیران به هدایایی گفته می‌ شود که برای مدیران و مخاطبین خاص با جایگاه ویژه در سازمان در نظر گرفته می‌شود.

این کالاها اصولا قیمت بالاتری نسبت به کالاهای تبلیغاتی دیگر داشته و در انواع سلیقه ها و کاربردهای مختلف قابل تهیه می باشند. هدایای تبلیغاتی مدیریتی می بایست از نظر کیفیت، ارزش مادی و معنوی، ماندگاری و کاربرد در سطح قابل قبولی باشند تا بتوانند به عنوان یکی از بهترین شیوه‌ ها جهت تبلیغات برند و سازمان مورد استفاده قرار گیرند.

هرچند انتخاب هدایای تبلیغاتی برای مدیران امری سخت و مهم بوده اما با راهنمایی و کمک گرفتن از شرکت های تبلیغاتی که هر روزه در حال تهیه هدایای تبلیغاتی برای افراد با مقام های متفاوت سازمانی هستند می توان بهترین نوع کالا را تهیه نمود.

برخی از هدایای تبلیغاتی مدیران عبارت اند از: ست کیف و کمربند چرم طبیعی، ست روان نویس و خودنویس، پک لوازم اداری یا الکترونیک کاربردی، ست های اداری، کتب نفیس و غیره.

هدایای تبلیغاتی شرکت ها

شرکت های همکار و کارمندانی که به هر نحوی در سازمان های دیگر و با شما کار می کنند نیز از جمله افرادی هستند که می بایست مورد توجه قرار گرفته و در مناسبت های مختلف از ارائه هدیه تبلیغاتی به آنان دریغ نکنید.

خرید هدیه تبلیغاتی برای شرکت ها متناسب با بودجه در اختیار و نیز ارتباط برند و سازمان شما با شرکت همکار رابطه مستقیم داشته و در صورت نیاز می توان از تجربه دیگران و کمک آنان در جهت خرید هدایای تبلیغاتی استفاده نمود.

 از جمله هدایای تبلیغاتی که می توان به شرکت های همکار و کارمندان آنان در شب عید اختصاص داد عبارت اند از: سررسید چرم، تقویم رومیزی، خودکارهای تبلیغاتی با کیفیت، کیف پول، جعبه پذیرایی، گلدان رومیزی و غیره.

هدایای تبلیغاتی شب عید به کارمندان

زمانی که سخن از هدایای تبلیغاتی به میان می آید اغلب افراد فکر می کنند هدایای تبلیغاتی فقط مختص مشتریان می باشد. هرچند که مشتریان از جایگاه ویژه ای نزد کسب و کارها برخوردارند ولی به یاد داشته باشید که کارمندان و ارزش نهادن به وجود آنان در سازمان نیز از عوامل مهم توسعه کسب و کار به شمار می آید.

زمانی که کارمندان از ماهیت وجودی خود و مثبت بودن خود در سازمان اطمینان داشته باشند، انرژی بیشتری را صرف کار و بهبود روند کاری خود نموده و این امر به نوبه خود باعث توسعه سازمان و بهبود کسب و کار می گردد.

بسیاری از سازمان ها از هدایای تبلیغاتی گوناگونی برای شب عید و ارائه آن به کارمندان خود استفاده می کنند. تهیه هدایای تبلیغاتی مناسب شب عید برای کارمندان تفاوت هایی با هدایای تبلیغاتی تهیه شده برای مشتریان دارد که از جمله تفاوت های آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هرچند اکثر افراد و کارمندان علاقمند به دریافت پول نقد و پاداش نقدی به عنوان هدیه شب عید هستند، با این حال به یاد داشته باشید که در صورتی که از کالاهای خاص و منحصر به فرد و متناسب با سلیقه هر کدام از کارمندان استفاده نمایید، می تواند تاثیر ذهنی مثبتی بر کارمندان داشته باشد. بنابراین سعی کنید برای کارمندان خود همانند مشتریان ارزش قائل شده و صرفا به کالاهای تبلیغاتی معمول و پیش پا افتاده بسنده نکنید.
  • فرقی نمی کند که به چه شخصی و در چه زمانی هدیه تبلیغاتی ارائه می دهید. به یاد داشته باشید که در صورتی که هدیه تبلیغاتی شما از یک حد گران تر باشد ممکن است باعث برداشت اشتباه شده و کارمندان میزان مفید و ارزشمند بودن خود را با کالای دریافتی بسنجند. بنابراین نباید هدایای تبلیغاتی به گونه ای باشند که موجب سنجش ارزش کار کارمندان با هدیه دریافتی گردد.
  • سعی کنید از هدایای تبلیغاتی متفاوتی نسبت به مشتریان برای کارمندان خود استفاده کنید. به طور مثال ارائه تی شرت تبلیغاتی که با قیمت پایین و به منظور تولید انبوه برای مشتریان تهیه می شود و کارمندان از پروسه قیمتی آن با خبر می باشند، هدیه مناسبی برای کارمندان به ویژه به مناسبت شب عید نمی باشد. بنابراین در انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب شب عید به کارمندان خود توجه ویژه ای داشته باشید.

هدایای تبلیغاتی که می توان به کارمندان ارائه نمود از تنوع بالایی برخوردار بوده و متناسب با نیاز هر کارمند می توان هر کدام از آن ها را تهیه نمود. برخی از هدایای تبلیغاتی مناسب شب عید به کارمندان عبارت اند از: گلدان رومیزی، ست چرم، جعبه پذیرایی، فلش مموری، پاور بانک و غیره.

توصیه می کنیم { ضرورت خلاقیت در کانون های تبلیغاتی } را مطالعه فرمائید.

بهترین هدایای تبلیغاتی شب عید کارکنان چیست؟

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید که هدیه دادن باعث تقویت ارتباط بین برند شما و مخاطب می شود. بهترین هدایای تبلیغاتی مناسب شب عید برای مشتریان، هدایایی است که بتواند نگرشی مثبت در مشتری ایجاد کرده و در عین حال کاربردی باشد.

در انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب شب عید خلاقیت به خرج داده و برای مشتریان خاص خود، هدایای ویژه با بسته بندی های منحصر به فرد تهیه نمایید. همچنین به یاد داشته باشید که از نام تجاری خود در محلی مناسب از کالا استفاده نمایید تا باعث نشود مشتری از هدیه شما استفاده نکند.

سعی کنید با توجه به بودجه خود بهترین و تاثیرگذار ترین هدیه تبلیغاتی را انتخاب نمایید. بدین منظور کافی است قبل از تهیه کالای تبلیغاتی از خود بپرسید که این هدیه را به چه منظور، برای چه مناسب و برای چه شخصی در نظر گرفته اید؟ این دسته از سوالات به شما کمک می کنند تا بهترین تصمیم گیری را در هنگام خرید محصولات تبلیغاتی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *