آموزش تبلیغات

نحوه پیدایش هدایای تبلیغاتی و تاثیرات آن در تبلیغات

تاریخچه هدایای تبلیغاتی
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

هدایای تبلیغاتی از دیرباز مورد استفاده کسب و کارها قرار داشته‌اند و اولین بار، آمریکا از هدایای تبلیغاتی به عنوان ابزاری جهت تبلیغات کسب و کارها استفاده کرد.
امروزه، هدایای تبلیغاتی جایگاه مهمی در دنیای تبلیغات پیدا کرده‌اند. برای افزایش رونق هر نوع کسب و کاری، به تبلیغات وسیع و تقریبا هزینه‌بر نیاز است. تبلیغات هرچه بیشتر و جذاب‌تر باشد، شهرت و معروفیت محصولات کسب و کار بیشتر خواهد شد و به تبع آن، فروش محصولات نیز افزایش می‌یابد.
استفاده از هدایای تبلیغاتی تا حد زیادی به شناساندن برند و کسب و کار به مخاطبان کمک می‌کند و همچنین، سازمان را در بالا رفتن بازدهی فعالیت‌ها یاری می‌کند.
بنابراین، استفاده از هدایای تبلیغاتی در کسب و کار امروزی نقش مهمی را ایفا می‌کند و می‌بایست حتما به آن توجه داشت.
نکته بسیار مهم در امر تبلیغات و هدایای تبلیغاتی کیفیت آن‌ها است. به میزانی که کیفیت هدایای تبلیغاتی مورد استفاده بالاتر باشد، سازمان را به اهداف خود نزدیک‌تر می‌کند. یکی از توصیه‌های کارشناسان در امر هدایای تبلیغاتی استفاده از هدایای تبلیغاتی ساخت ایران است که در ادامه به چرایی آن می‌پردازیم.

انواع تبلیغات و هدایای تبلیغاتی

انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند و متناسب با بودجه سازمان می‌توان از هر نوع تبلیغاتی برای پیشبرد اهداف سازمان و شناساندن برند استفاده کرد. اما یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین روش‌های تبلیغاتی امروزی، استفاده از هدایای تبلیغاتی، به‌ویژه هدایای تبلیغاتی ساخت ایران، است که اهمیت استفاده از کالاهای ایرانی را نشان می‌دهد.
هدایای تبلیغاتی به یک سری از محصولات گفته می‌شود که علاوه بر اینکه جنبه کاربردی دارند، با حک شدن لوگوی تبلیغاتی شما بر روی محصول، مخاطب ضمن استفاده از هدیه‌ تبلیغاتی به یاد مجموعه و محصول شما نیز باشد و به اصطلاح همیشه جلوی چشمش است.
به طور کلی، استفاده از هدایای تبلیغاتی از نوع تبلیغات جذاب و پرطرفدار است که هزینه‌های مربوط به آن نیز از سایر روش‌های تبلیغات به‌مراتب کمتر است. اینکه برای تبلیغات از چه نوع هدایای تبلیغاتی ساخت ایران استفاده کنیم، بستگی به نوع مخاطبان هر کسب و کار و علایق آن‌ها دارد.
برای تبلیغ موفق و مؤثر می‌بایست به این نکته توجه داشته باشید که محصولی که برای تبلیغ از آن استفاده می‌کنید برای مشتری کاربردی و مفید باشد. درغیراین‌صورت، نتیجه دلخواه و مورد نظر خود را از تبلیغات دریافت نخواهید کرد. درواقع، از هدایای تبلیغاتی می‌توان به نوعی تشکر و قدردانی از مصرف‌کننده محصول و خدمات نام برد که روشی نوین و کارآمد است. بنابراین، بهتر است که در انتخاب هدیه تبلیغاتی خود حتما دقت کنید تا بهترین و مناسب‌ترین هدایا را انتخاب کنید.
هدایایی که برای تبلیغ کالا و خدمات یک سازمان طراحی و انتخاب می‌شوند بسیار متنوع و گسترده هستند و شامل گروه‌های متنوعی از محصولات‌اند. در ادامه، به تعدادی از هدایای تبلیغاتی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره می‌کنیم:

  • هدایای تبلیغاتی دیجیتال
  • هدایای تبلیغاتی پزشکی
  • هدایای تبلیغاتی مدیریتی
  • هدایای تبلیغاتی نفیس
  • هدایای تبلیغاتی چرمی
  • هدایای تبلیغاتی در قالب لوازم‌التحریر

تنوع در زمینه هدایای تبلیغاتی بسیار فراوان و گسترده است و شما با سنجیدن و در نظر گرفتن شرایط خودتان، این امکان را خواهید داشت که هدیه تبلیغاتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته، همان‌طور که گفته شد، باید دقت داشته باشید که هدایای تبلیغاتی را متناسب با گروه مخاطبان‌تان انتخاب کنید تا تاثیرگذاری این هدایا بیشتر باشد.

چرایی استفاده از هدایای تبلیغاتی

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که راه‌های کم‌هزینه‌تری برای تبلیغات وجود دارد؛ اما چرا یک سازمان می‌بایست از هدایای تبلیغاتی به‌عنوان روشی برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کند. در اینجا به مهم‌ترین علل استفاده از هدایای تبلیغاتی می‌پردازیم:
• استفاده از تبلیغات به‌طور کلی همیشه کارساز است؛ زیرا تبلیغات بر ذهن و تفکر انسان‌ها حکمفرما می‌شود.
• هدیه تبلیغاتی یک یادگاری ماندگار در جلوی چشمان مشتری است. بدین صورت، هر زمان که نیاز داشته باشد، می‌تواند با شما در تماس باشد.
• از قدیم‌الایام هدایا همیشه منشا دوستی و ارتباط موثر بوده‌اند.
• هدایای تبلیغاتی یک تصویر ذهنی خوب و مثبت از کسب و کار در پیش مشتریان است.
• هدایای تبلیغاتی، منشی یک کسب و کار در دفتر و محل کار مشتریان است. به طوری که از آن به‌عنوان یک بازاریاب همیشگی و دردسترس یاد می‌شود.

پرفروش‌ترین هدایای تبلیغاتی ساخت ایران

در بین هدایای تبلیغاتی که خریداران سفارش می‌دهند، برخی از کالاها طرفداران بیشتری دارد. این قبیل هدیه‌ها اغلب ارزان‌ترند و بار تبلیغاتی بیشتری در بین مخاطبان دارند. همچنین، هدیه‌های خاصی که بیشتر شرکت‌ها برای کارمندان خود تهیه می‌کنند، کمترین سفارش را در بین هدیه‌های تبلیغاتی دارند.
کالاهای تبلیغاتی مانند انواع خودکارها و روان‌نویس‌ها و تقویم از جمله هدیه‌های تبلیغاتی هستند که در بین مردم توزیع می‌شوند و این نوع از هدیه‌های تبلیغاتی به علت پایین بودن قیمت‌شان مورد استقبال شرکت‌ها و برندها قرار می‌گیرند. از طرف دیگر، برندها به دنبال روش‌های تبلیغاتی‌ای هستند که در ذهن مردم ماندگار باشند. استفاده از هدایای تبلیغاتی، به‌ویژه تولید داخلی و ساخت ایران، از یک سو بار هزینه‌ای کمتری برای شما به همراه خواهند داشت و از سوی دیگر، این هدیه‌های تبلیغاتی در بین مخاطبان محبوب و کاربردی هستند. هدیه‌های تبلیغاتی‌ای که این ویژگی‌ها را داشته باشد، در دسته هدیه‌های تبلیغاتی پرفروش به حساب می‌آیند.
همان‌طور که گفته شد، اینکه چه نوع هدیه تبلیغاتی برای چه شخصی انتخاب می‌کنید بسیار اهمیت دارد. همچنین، هدیه تبلیغاتی‌ای که انتخاب می‌کنید حتما باید مطابق با آن شغل و فعالیتی باشد که شما در شرکت یا اداره‌تان انجام می‌دهید و این مرتبط بودن می‌تواند تا حد بسیار زیادی به بالا رفتن بازدهی فروش سازمان کمک کند و تاثیر مثبت داشته باشد.
شرکت‌های ارائه‌دهنده هدایای تبلیغاتی ساخت ایران
استفاده از هدیه تبلیغاتی با تنوع محصولاتی که برای هدیه در نظر گرفته می‌شود، از راهکارهایی است که بیشترین تاثیر را در تبلیغات کالای یک سازمان به همراه دارد.
با توجه به اینکه امروزه شرکت‌های بسیاری در زمینه هدایای تبلیغاتی فعالیت می‌کنند، رقابت در این زمینه بسیار افزایش پیدا کرده است و شرکتی در این رقابت پیروز خواهد بود که محصولات باکیفیت‌تری را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. همچنین، لازم است یک شرکت تبلیغاتی بتواند در کالای تبلیغاتی خود وجه تمایزی را نسبت به سایر کالاهای تبلیغاتی ایجاد کند تا بدین وسیله موجب جذب مشتریان برای خرید هدایای تبلیغاتی شود.
شرکت‌های تبلیغاتی برای سرعت بخشیدن به برند کردن نام شرکت‌ها بهترین راهکار را استفاده از هدایای تبلیغاتی می‌دانند. به‌خصوص که این نوع از روند تبلیغات می‌تواند با قیمت‌ها و هزینه‌های متنوع انجام شود. مشتریان با توجه به هزینه که برای تبلیغات خود در نظر گرفته اند از هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

نتیجه‌گیری

این روزها یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای فروش بیشتر، ارائه هدایای تبلیغاتی به اقشار مختلف جامعه است. با توجه به اینکه همه‌ برندها و شرکت‌‌،ها از این مسئله آگاه هستند این روزها رقابت بر سر ابتکار و تنوع در هدایای تبلیغاتی است و هرگروهی که ابتکار بیشتری را به خرج دهد، می‌‌تواند مشتریان بیشتری را جذب کند و درنتیجه، فروش بیشتری داشته باشد.
کالاهایی که در امر تبلیغات به‌عنوان هدیه‌های تبلیغاتی استفاده می‌شوند، دارای تنوع زیادی هستند. بدین منظور، حتی می‌توان از کالاهایی استفاده کرد که تا به حال کسی برای هدیه‌های تبلیغاتی استفاده نکرده است. مسئله‌ای که می‌بایست در اینجا در نظر گرفت این است که کالاهای استفاده‌شده برای هدیه‌های تبلیغاتی باید به نحوی انتخاب شود تا مورد توجه مردم قرار گیرد و مورد استفاده و نیاز آن‌ها باشد. تولید هدیه‌های تبلیغاتی که خاص و مورد نیاز مردم باشد، تاثیر بسزایی در تبلیغات و رونق بخشیدن به کسب و کار شرکت‌ها دارد.
به یاد داشته باشید که لزوما هر کالای تبلیغاتی ارزان‌قیمتی بی‌کیفیت نیست و چه‌بسا بسیاری از کالاها و هدایای تبلیغاتی ساخت ایران با توجه به اینکه تولید داخلی هستند، ارزان‌قیمت‌ترند و با کالاهای خارجی مشابه رقابت می‌کنند. بنابراین، سعی کنید برای تبلیغات خود و استفاده از هدایای تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی ساخت ایران و حمایت از تولید داخلی را نادیده نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *