انواع هدایای تبلیغاتی

هنگام خرید هدایای تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید هدایای تبلیغاتی
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

شما به عنوان یک سازمان یا کسب و کار کوچک، سالانه مقادیر متفاوتی برای خرید هدایای تبلیغاتی خود هزینه می‌کنید. شاید بارها برای‌تان پیش آمده باشد که از خرید خود صددرصد راضی نبوده‌اید و بارها این نارضایتی را به شرکتی که از آن خرید کرده‌اید نسبت دادید و شرکت را عوض کردید، و گمان می‌کردید بودجه خود را هدر دادید و ضرر کرده‌اید.

بعد از اعلام نارضایتی به شرکت فروشنده، آن‌ها با دلایل مختلف به شما ثابت می‌کنند، که اشکال از آن‌ها نبوده است و اشکال از انتخاب جنس توسط شماست، به همین راحتی!

در این مقاله، می‌خواهیم به بررسی نکاتی بپردازیم که شما با رعایت آن‌ها رضایت صددرصدی شما و مخاطبان‌تان را از هدیه خواهید داشت و سال‌ها این الگوی خرید را به کار خواهید برد.

اصل اول، بررسی کیفیت ساخت هدایای تبلیغاتی

کیفیت همه وجود است، همه وجود هر آنچه در دنیای هستی موجود است. بله، کیفیت عنصر اول در دوست داشتن، بخصوص هدیه و هدیه تبلیغاتی است.

هنگام بررسی امکان خرید هدایای تبلیغاتی، شما باید به این توجه کنید که کیفیت در تمام ابعاد رعایت شده است یا خیر، مثلا کیفیت در مواد اولیه (شکننده بودن، خش نداشتن)، کیفیت در رنگ هدایا (ماتی و رنگ‌پریدگی نداشته باشد)، کیفیت در چاپ، کیفیت در بسته‌بندی از جمله مواردی هستند که باید به آن توجه کنید.

بسیاری از هدایا ازجمله هدایای دیجیتال، نیازمند تست شدن هستند تا مطمئن شویم کارکرد درستی دارند و مهم‌تر از همه، باید حواس‌تان باشد که در صورت حک یا چاپ لوگوی شما بر روی آن دچار آسیب، خش یا رنگ‌پریدگی نشود.

کاربردی بودن هدایای تبلیغاتی را بسنجید

کاربردی بودن از ویژگی‌هایی است که خیلی ازمخاطبان ما از هدیه تبلیغاتی انتظار دارند؛ اما این کاربردی بودن شامل نکات ظریفی است که رعایت آن، بحث تاثیرگذاری و نفوذ در ذهن مشتری را به نحو احسن به سرانجام برساند.

به عنوال مثال، وقتی شما یک خودکار تبلیغاتی می‌خرید، باید از روان نوشتن و طولانی کار کردن آن مطمئن شوید. زیرا مخاطب از یک خودکار چنین انتظاری دارد؛ نه اینکه صرفا ظاهری زیبا داشته باشد.

یا وقتی یک فلش می‌خرید، آنچه در فلش برای مخاطبان دغدغه است، این است که جوری باشد که به‌راحتی گم نشود یا در برابر ضربه مقاومت بالا داشته باشد. حتی اگر شما یک گلدان گل هدیه می‌دهید، درست است که کاربرد تزئینی دارد؛ اما باید ویژگی و هویت مشخصی داشته باشد.

مثلا برای میز کار مناسب است یا میز جلسه یا خانه؟ درهرحال، باید تکلیفش با خودش مشخص باشد که مخاطب آن را سریع با آغوش باز بپذیرد و سر جایش بگذارد و ذوق کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله یک دفتر کار جادویی مخصوص حرفه ای ها را مطالعه فرمایید

موجودی هدیه تبلیغاتی را در بازار بسنجید

هنگام خرید هدایای تبلیغاتی، به موجودی آن نیز توجه کنید، اینکه چه تعداد در بازار و نزد شرکت تبلیغاتی وجود دارد و آیا در صورت خرید مجدد همان جنس، باز هم در نزد فروشنده وجود دارد یا خیر. بنابراین، لازم است از فروشنده استعلام موجودی بگیرید.

از قیمت مناسب هدیه تبلیغاتی کسب اطلاع کنید

در صنعت هدایای تبلیغاتی، معمولا به دلیل ماهیت کندمصرف بودن آن، قیمت‌ها استاندارد و با حاشیه سود یکسان نیست؛ بنابراین، برای جستجوی هدیه مورد نظر باید کمی زمان بگذارید و از شرکت و فروشنده معتبری که حاضر به ارائه قیمت شفاف است کسب اطلاع بفرمایید.

امروزه البته بسیاری از سایت‌های اینترنتی تولیدکننده هدایای تبلیغاتی به صورت مستقیم و با قیمت مناسب حاضر به ارائه قیمت محصولات به صورت آنلاین و شفاف هستند. پس، فراموش نکنید تا زمانی که وقت دارید، از قیمت هدایا به طرق مختلف کسب اطلاع کنید.

زیبا و شکیل بودن از نظر دریافت‌کنندگان هدیه تبلیغاتی

مهم‌ترین عنصر در خرید هدیه، زیبا و شکیل بودن است. پس، حتما در خرید هدایای تبلیغاتی به این نکته توجه کنید که از نظر مخاطبان، هدیه تبلیغاتی زیبا و شکیل باشد.

بیشتر وقت‌ها شکیل بودن قربانی مقوله قیمت پایین می‌شود و این موضوع هم به عنوان هدیه، هم به عنوان تبلیغات و هم به عنوان عمل نفوذ و تاثیرگذاری برند شما بر مخاطب درست و منطقی نیست و به‌خوبی نشان می‌دهد که شما پول را برمشتریان خود ترجیح داده‌اید.

درواقع، ارتباط گیری محکم برند شما را دچار اختلال می‌کند و تعداد مشتریان شما ریزش خواهد کرد.

قابلیت حک یا درج لوگو

هدایای تبلیغاتی دارای انواع متریال‌های مختلف هستند، از چوب و پارچه گرفته تا فلز و انواع مواد لاکی. آنچه مهم است این است که شما باید قبل از خرید این هدایا، مطمئن شوید در کدام قسمت هدیه و به چه روشی لوگوی شما روی آن می‌خورد، آیا گلدوزی است یا چاپ سیلک یا حک لیزری؟

حتما نمونه‌هایی را که از قبل لوگو بر روی آن درج شده، بگیرید و تست کنید.

گارانتی یا قابلیت تعویض

هنگام خرید، حتما با فروشنده در مورد گارانتی آن صحبت کنید. اینکه مشمول گارانتی شود یا نه، مدت گارانتی چقدر است و البته، گارانتی بیشتر در مورد وسایل الکترونیکی، نظیر پاوربانک، فلش و ضبط صوت‌های کوچک و چراغ قوه معنا پیدا می‌کند.

بررسی شرایط خرید هدایای تبلیغاتی

پس از انتخاب هدیه تبلیغاتی، در مورد شرایط پرداخت حتما با شرکت فروشنده صحبت کنید:

البته اگر به صورت سنتی خرید می‌کنید، می‌توانید به‌صورت پیش‌پرداخت و پرداخت نهایی صحبت کنید و به توافق برسید و پس از تحویل گرفتن هدایا به‌صورت کاملا سالم، مابقی را تسویه کنید.

همچنین، پیش از خرید، چه به‌صورت اینترنتی و چه به صورت سنتی، حتما نمونه‌های انتخابی را بگیرید، صحت و کارکرد درست و بخصوص لوگوهای درج‌شده و ظاهر محصول را چک کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

چک کردن از تمام زاویه‌ها را فراموش نکنید

به جای ذوق کردن، اولین کاری که باید پس از تحویل گرفتن هدایا کنید، چک کردن سلامت هدایا و کیفیت درج لوگو بر روی آن است. به کمک تیم خود تک‌تک هدایا را چک کنید و مجدد داخل بسته‌بندی بگذارید.

مثلا اگر ماگ سفارش دادید، چک کنید که دچار ترک‌خوردگی نباشد یا تقویم‌ها چاپ ضعیف نداشته باشند. بعد از دیدن عیوب، حتما با شرکت فروشنده جهت عودت آن‌ها صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *