آموزش تبلیغات

7 قانون طلایی در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

نمونه کار طراحی بیلبورد تبلیغاتی
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

امروزه روش های مختلفی جهت بازاریابی و تبلیغات آفلاین و آنلاین برای کسب و کارها وجود دارد که هرکدام به نحوی از تاثیرگذاری خاص خود برخوردار هستند.

همان طور که می دانید بیلبوردها از قدیم الایام یکی از روش های تبلیغات محیطی بوده و امروزه نیز در سرتاسر خیابان ها شاهد انواع تبلیغات از کسب و کارهای کوچک و بزرگ روی بیلبوردهای شهر هستیم.

از آنجا که تبلیغات در فضای باز به یک حوزه رقابتی در میان کسب و کارها تبدیل شده است، می بایست از چگونگی عرضه تبلیغات به مشتریان و نحوه تاثیرگذاری آن ها اطلاعات کافی به دست آورد.

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مزایای طراحی بیلبورد خلاقانه صحبت کرده، سپس 7 قانون طلایی در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی تاثیرگذار را مطرح کنیم که با رعایت نکات مربوط به آن می توان شانس دیده شدن بیلبوردها و کسب وکار توسط مخاطبین و همچنین به خاطر سپاری نام برند در ذهن افراد را افزایش داد.

توصیه می کنیم مقاله { تعریف ساده و خودمانی از برند } مطالعه فرمایید .

مزایای طراحی بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه

بیلبوردهای تبلیغاتی، در واقع رسانه ی کسب و کار در محیط بیرون می باشند. بسیاری از کسب و کارها از این روش برای تبلیغات محصول یا خدمات خود استفاده می کنند.

امروزه کسب و کارهای خدماتی بیش از سایر کسب و کارها از بیلبوردها جهت افزایش بهره وری کسب و کار خود و افزایش سود استفاده می کنند.

اولین و مهم ترین مزایای یک بیلبورد تبلیغاتی این است که به راحتی دیده می شود و در صورتی که این بیلبورد از خلاقیت بالایی در طراحی خود الهام گرفته باشد، درصد افرادی که آن را به ذهن می سپارند بسیار زیاد می باشد.

بنابراین طراحی بیلبورد تبلیغاتی خود و به تنهایی درصد بالایی از جذب مشتریان را به عهده داشته و نیاز است زیر نظر متخصصان و آژانس های تبلیغاتی حرفه ای انجام گیرد تا بتوان زیر سایه تجربیات این گونه آژانس ها از بهترین، باکیفیت ترین و در عین حال تاثیرگذار ترین تبلیغات برخوردار بود.

طراحی بیلبورد خلاقانه

از دیگر مزایای بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان انجام تبلیغات محیطی با کیفیت گرافیکی بالا
  • صرف هزینه کم و سرعت بالا در برابر تاثیرگذاری بالا
  • در دسترس بودن
  • توانایی ایجاد المان های تاثیرگذار در بیلبوردها و جذب مشتری
  • نرخ بازگشت سرمایه بیشتر

توصیه می کنیم مقاله { نمایشگاه‌ها چه مزیت‌هایی برای کسب و کارها دارند } مطالعه فرمائید.

نکات اصلی در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

افراد بسیاری در طول روز و در سراسر شهر در حال رفت و آمد هستند، به طوری که هر شخص به طور روزانه و حداقل یک بار با یکی از بیلبوردهای تبلیغاتی روبه رو شده است.

اما تاثیرگذارترین این بیلبوردها دارای چه ویژگی هایی هستند که باعث شده نام آنها در ذهن مخاطب حک شود یا مخاطب بعد از دیدن آن عکس العمل نشان داده و به دنبال کسب و کار فوق در شبکه های مجازی و غیره باشد؟ در اینجا به برخی از مهم ترین نکات در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی می پردازیم.

  • شناسایی کامل محصول

اصلی ترین و در واقع اولین قدم در طراحی بیلبورد تبلیغاتی توسط شرکت های تبلیغاتی، شناسایی کامل محصولی است که قصد تبلیغ آن را داریم. در این حالت می بایست همه چیز درباره محصول مورد نظر را دانسته، مشتریان هدف و پیام کسب و کار را مد نظر قرار داده و سپس تصویری از طرح مورد نظر را در ذهن تجسم نماییم.

سپس با همفکری و تایید کارفرما به طراحی بیلبورد تبلیغاتی بپردازیم. طراحی بیلبورد تبلیغاتی کاری بسیار خلاقانه بوده که نیازمند افرادی خلاق برای طراحی آن، جهت تاثیرگذاری هرچه بیشتر تبلیغات در ذهن و فکر مخاطب می باشد.

به میزانی که تبلیغات بیلبوردی خلاقانه تر باشد، مخاطبان بیشتری را به خود جذب می نماید. این امر در سایه شناخت درست و واقعی از محصول امکان پذیر می باشد. 

نحوه به کارگیری صحیح کلمات در بیلبورد

از آنجا که اکثر بیلبورد های تبلیغاتی در محل های رفت و آمد افراد و اتوبان های شهر استفاده می شوند، رانندگان فرصت زیادی برای مطالعه هر آنچه روی بیلبورد به کار رفته است ندارند.

بنابراین می بایست در طراحی بیلبورد دقت بالایی داشته و از تصاویر یا متونی استفاده شود که به تنهایی بتواند در ذهن بیننده ماندگار شود و نیاز به فرصت کمی برای خوانده شدن داشته باشد.

نشان دادن تصویری از محصول در بیلبورد و استفاده از تعداد کلمات محدود در آن یکی از مهم ترین اصول طراحی بیلبورد می باشد. همچنین برای خوانایی بیشتر نوشته ها می بایست از فونت های ساده و ضخیم و در عین حال با اندازه ای قابل مشاهده، در بیلبوردها استفاده نمود تا مخاطبان در یک نگاه بتوانند پیام و هدف نهایی تبلیغ فوق را درک نمایند.

استفاده از تصاویر مناسب در بیلبوردها

امروزه استفاده از تصاویر در بیلبوردهای تبلیغاتی بسیار رایج بوده و بعضا طراحی ها به نحوی انجام می گردد که مخاطب با نگاهی کوتاه به بیلبورد می تواند منظور و هدف تبلیغات را دریافته و نام برند را به ذهن خود بسپارد.

تصاویر مورد استفاده در بیلبوردهای تبلیغاتی عموما جزییات کمی داشته و به راحتی قابل فهم هستند. این تصاویر به صورت کلی به نوع محصول یا خدمت خاصی از کسب و کار می پردازند.

تصاویر مورد استفاده در بیلبوردها می بایست به گونه ای باشد که بعدها مخاطب با شنیدن نام برند، تصویر مورد نظر را در ذهن خود به یاد آورد.

رنگ های به کار برده شده در بیلبورد تبلیغاتی

انتخاب رنگ مناسب از اهمیت بالایی در طراحی بیلبورد تبلیغاتی برخوردار است. عموما رنگ مورد استفاده در این نوع تبلیغات با رنگ برند و کسب و کار مشابه بوده تا ماندگاری بالاتری در ذهن مخاطب ایجاد نماید.

همچنین استفاده از تکنیک های سایه و تنظیم نور رنگ ها برای جدا کردن متن از تصویر می تواند راه بسیار مناسبی برای خوانایی بهتر متن در بیلبورد های تبلیغاتی باشد.

هم رنگ بودن المان های به کار برده شده در بیلبورد با نشان کسب و کار الزامی نبوده، با این حال در صورت مشابه بودن، تاثیر بالایی در ماندگاری هرچه بیشتر برند در ذهن مخاطب خواهد داشت.

شرکت طراحی بیلبورد تبلیغاتی

از تکرار بپرهیزید

یکی از معضلاتی که بسیاری از آژانس های تبلیغاتی امروزه گرفتار آن می باشند، تکرار در تبلیغات و عدم برخورداری از خلاقیت و ایده ای نو در طراحی می باشد.

هرچند الهام و ایده گرفتن از سایر تبلیغات داخلی یا خارجی امری مثبت بوده، ولی به یاد داشته باشید که برای اثر بخشی بیشتر تبلیغات در ذهن افراد می بایست از هرگونه تکرار پرهیز نموده و از خلاقیت و ایده ای نو در طراحی بیلبورد تبلیغاتی بهره گرفت.

از آنجا که هزینه اجاره و نصب بیلبورد ها بسیار بالا می باشد، لازم است از بیلبورد بسیار هوشمندانه استفاده کرده و در طراحی جای جای آن خلاقیت ویژه ای به خرج دهید تا بتوان میزان اثر بخشی آن را بالا برد.

اندازه مناسب لوگو

انتخاب مناسب اندازه لوگو در بیلبوردهای تبلیغاتی بسیار حساس بوده و در صورتی که به درستی استفاده نشود، از عکس العمل های منفی توسط مخاطبین برخوردار خواهد گشت.

همیشه تناقضی بین نظر تولید کنندگان و بینندگان در اندازه لوگو وجود دارد. تولید کننده ها هزینه زیادی صرف تبلیغات می کنند و بدین منظور ترجیح می دهند زمانی که لوگو در بیلبورد به نمایش گذاشته می شود بیش از هر بخش دیگری به چشم خواننده دیده شده و در ذهن او ماندگار شود.

اما لازم است توازنی در به کارگیری لوگو و اندازه آن در بیلبورد تبلیغاتی وجود داشته باشد چرا که در صورتی که این اندازه بیش از حد بزرگ باشد باعث اختلال در انتقال پیام کسب و کار شده و اثری منفی در قبال هدف نهایی برند خواهد داشت.

همچنین در صورتی که لوگو بیش از اندازه کوچک باشد خواننده در هنگام برقراری ارتباط چشمی با آن دچار مشکل می شود.

چک کردن نهایی طرح قبل از انتشار

قبل از ارائه نهایی طرح و اجرای آن لازم است چندین بار طرح بازبینی شده و در صورت وجود اشتباه املایی، گرافیکی و غیره همه موارد اصلاح شود. همچنین لازم است برداشت های متفاوتی که یک شخص می تواند از محتوای به کار رفته در بیلبورد داشته باشد را مورد بررسی قرار داده و در صورت ابهام و اشتباه در برداشت، آن را اصلاح نمود.

به یاد داشته باشید که مخاطب تنها به 7 الی 10 ثانیه زمان برای برداشت مثبت یا منفی از طرح شما در بیلبورد نیاز دارد. بنابراین می بایست حداکثر تلاش خود را جهت ایجاد برداشت مثبت و هدفمند در این مدت زمان به کار گرفت.

آژانس تبلیغاتی

توصیه می کنیم مقاله { 5 عامل موفقیت در آژانس تبلیغاتی } مطالعه فرمائید.

نتیجه گیری

بیلبوردهای تبلیغاتی به عنوان یکی از اثرگذارترین روش های تبلیغاتی هنوز هم با قدرت در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرند. بیلبورد های تبلیغاتی با مزایای بیشمار خود و تاثیرگذاری بالا و ماندگار در ذهن مخاطب، بسیار مورد استفاده کسب و کارها قرار می گیرند.

طراحی و ساخت بیلبورد ها اصول و قواعدی داشته که نیازمند تجربه بالا و دانش کافی در این زمینه می باشد.

در این مقاله به هفت مورد از مهم ترین نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی اشاره کردیم که هر کدام نیز درون خود نکات کوچک و بزرگی را گنجانده بودند. با به کارگیری استراتژی صحیح در امر تبلیغات و استفاده از نکات طلایی در طراحی تبلیغات می توان تاثیر بالایی در بهبود کسب و کار و نام برند در ذهن مخاطب به وجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *