آموزش تبلیغات

روش های موثر جهت تبلیغات در نمایشگاه ها

روش موثر تبلیغات در نمایشگاه
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

انتخاب درست و هدفمند مشتری بهترین راه برای انجام تبلیغات اصولی می باشد. تبلیغات در نمايشگاه به عنوان يک تبلیغ تخصصي در تمام دنيا مطرح است و از اين رو تخصص، دانش، تجربه و فرهنگ مناسب براي طراحی و اجرای این گونه از تبلیغات امری بسیار ضروری است.

به همین منظور ضروری است که شرکت ها و کسب و کارها با رویکردی حرفه ای وارد نمایشگاه و تبلیغات در آن شوند تا بتوانند به هدف نهایی خود از حضور در نمایشگاه دست پیدا کنند.

توصیه می کنیم { ویژگی های یک شعار تبلیغاتی موثر } را مطالعه فرمائید.

به طور کلی در اکثر روش های تبلیغاتی جهت جلب توجه مخاطبان، مطرح کردن نیاز، ارائه راه حل و ایجاد شرایط فروش برنامه ریزی می شود، در حالی که نمایشگاه ها بخش زیادی از فرآیند پیچیده جذب مشتری را شامل نمی شوند.

چرا که مخاطبان نمایشگاه ها با میل شخصی خود و برای آشنایی با محصولات یا خدمات شرکت ها و در نهایت خرید، مراجعه می کنند و همین امر باعث شده تا اطلاع رسانی و تبلیغات در نمایشگاه ها جایگاه ویژه ای در حوزه تبلیغات داشته باشد.

در بسیاری از مواقع حتی با پیدایش صدها برند جدید و نوین، مشتریان به دنبال برند های قدیمی و جا افتاده هستند. اعتماد مخاطبان به این گونه برند ها زیاد بوده چرا که طی سال های زیاد، جواب کار خود را پس داده اند.

این در حالی است که مخاطبانی که به نمایشگاه ها مراجعه می کنند اغلب به دنبال کشف برند های جدید و نوآوری های روز دنیا هستند. بنابراین حضوری موثر در نمایشگاه ها و تبلیغات اصولی در نمایشگاه ها می تواند به طرز باور نکردنی روی سرعت رشد برند و فروش کسب و کار تاثیرگذار باشد؛ به شرطی که برنامه مناسبی برای ایجاد اشتیاق در مخاطبان داشته باشید و جلوه باشکوهی از کسب و کار خود را به نمایش بگذارید.

همچنین نمایشگاه ها تنها برای برند سازی مفید نیستند، بلکه با کمی خلاقیت و پیشنهاد تسهیلات جذاب می توان واسطه ها را حذف کرده و بصورت مستقیم محصولات خود را بفروش رسانید.

آمارهای بسیاری حاکی از آن است که بسیاری از شرکت ها در زمان برگزاری نمایشگاه سودی معادل کارکرد تمام سال خود کسب می کنند. بنابراین کافی است مشتریان را شناسایی کرده، تبلیغات حرفه ای انجام داده، اطلاعات تماس مراجعه کنندگان را ثبت کرده تا در آینده برای معرفی محصولات جدید از این پتانسیل بهره مند باشید.

با تمامی تواصیف بالا بدیهی است که در هر نمایشگاهی رقابتی سخت جهت تبلیغات در نمایشگاه مابین کسب و کارها وجود دارد. بدین منظور لازم است به نکاتی مهم در ارتباط با شیوه تبلیغات در نمایشگاه اشاره کنیم تا بدین طریق بتوانید حداکثر استفاده و سوددهی از حضور در نمایشگاه به عنوان کسب و کاری قدیمی و یا نوین را داشته باشید.

تبلیغات توسط برگزارکنندگان نمایشگاه

کارهای تبلیغاتی توسط برگزارکنندگان نمایشگاه

شرکت های نمایشگاهی به منظور جذب بازدیدکنندگان و دیگر غرفه داران، بخش عمده ای از بودجه خود را صرف تبلیغات می کنند، بدین صورت بروشور ها در نمایشگاه بین المللی به زبان های اصلی چاپ می شوند و برای مخاطبان مرتبط در کشورهای مختلف منتشر می شوند.

بازدید کنندگان موجود در چارچوب بازاریابی مستقیم، در اغلب موارد دعوت نامه ها و بروشور های کاملی را دریافت می کنند. همچنین شرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه در تبلیغات مرتبط با هر روزنامه حرفه ای قرار گرفته می شود و در مجله مرتبط با آن رخدادی که برگزار می شود، ثبت شود.

از سوی دیگر مطبوعات توسط برگزارکنندگان، به جواب های زیادی در رسانه ها دست یافته اند. به ویژه مطبوعات تخصصی با برگزاری رخداد های حرفه ای به اطلاعات و خبر ها و نوآوری هایی راجع به آن صنعت ها دست می یابند.

کمی قبل از شروع نمایشگاه، اطلاعات و دعوت نامه ها به روزنامه ها و مجلات روزانه فرستاده می شوند. برگزار کنندگان نمایشگاه نیز از ویژگی ها و خدمات خاص این نمایشگاه برای دیگر نمایشگاه ها یا حتی حاضرین در نمایشگاه تبلیغ می کنند، در نتیجه این اطمینان حاصل می شود که بازدیدکنندگان به نمایشگاه حضور به عمل می آورند.

برای غرفه های شخصی و تبلیغات در آن نیز هر کسب وکاری لازم است از ترفندهای مختلف جهت جذب مشتری به سمت غرفه خود استفاده نماید. از طرفی برگزارکنندگان به غرفه داران ابزارهایی را به صورت پولی یا رایگان برای تبلیغات و بالا رفتن روابط آن شرکت با بازدیدکنندگان ارائه می دهند که در این صورت برگزارکننده کمسیونی بابت این موارد از غرفه داران دریافت می کند.

توصیه می کنیم { خدمات شرکت های تبلیغاتی } را مطالعه فرمائید.

تبلیغات در نمایشگاه

با تمام تبلیغاتی که از سوی نمایشگاه صورت می پذیرد، بدیهی است که صرفا مخاطب از حضور کسب و کاری خاص در نمایشگاه مطلع می گردد و برای تاثیر گذاری بیشتر لازم است کسب و کارها خود دست به اقدام زده و به روش های تبلیغاتی از جمله ارائه بروشور، دعوت نامه های شخصی و غیره تکیه کنند.

از مهم ترین مواردی که لازم است هر کسب و کاری در هنگام تبلیغات در نمایشگاه ها بدان توجه کند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- تبلیغات خود را قبل از شروع نمایشگاه آغاز کنید

گام اول و در واقع مهم ترین گام در تبلیغات نمایشگاهی این است که قبل از شروع نمایشگاه از تبلیغات بیرونی برای جذب مشتریان خود استفاده کنید. تبلیغات بیرونی که در واقع همان تبلیغات محیطی هستند، در فضای باز استفاده می شوند و از جمله پر کاربرد ترین روش های تبلیغاتی محیطی چاپ بنر می باشد. بدین منظور می توان با تهیه پوسترهایی در اندازه های A4 و یا A3 تبلیغات خود را آغاز نمایید.

توجه داشته باشید که مکان نصب این پوسترها بسیار مهم بوده و پوسترهایی که در جای مناسبی نصب شده باشند، پیام شما و کسب و کارتان را به نحو بهتری به خواننده منتقل می کنند.

همچنین می توانید به صورت آنلاین پستری در ارتباط با حضور خود در نمایشگاه روی وب سایت درج نمایید تا بازدیدکنندگان سایت شما نیز از حضور شرکت در نمایشگاه مطلع گردند.

۲- ارسال کارت دعوت رسمی به مشتریان کنونی

ارسال دعوت نامه رسمی به مشتریان، یکی از بهترین روش ها برای دیده شدن برند کسب و کار شماست. هر چند این روش جز روش های تبلیغاتی گران به شمار می آید، اما کافی است به طور محدود برای مشتریان خاص و سودآور خود هزینه کنید تا بتوانید هزینه ای دو چندان از حضور و خرید مشتریان خود به دست آورید. علاوه بر آن ارسال رسمی کارت دعوت نامه کلاس کاری کسب و کار شما را افزایش می دهد.

۳- استفاده از پوسترهای تبلیغاتی داخل نمایشگاه

به تبلیغاتی که در داخل نمایشگاه از آن استفاده می شود تبلیغات داخلی می گویند. از جمله تبلیغات داخلی می توان به پخش تراکت اشاره نمود. جالب است که بدانید که پوسترهای باکیفیت پرینت شده در اندازه های متنوع برای استفاده در فضاهای بزرگ و کوچک در نمایشگاه، امری مهم تلقی شده و باعث جذب مشتریان به سمت کسب و کار شما می شوند.

۴- استفاده از استندهای رول آپ

یکی از رایج ترین شیوه های تبلیغات در نمایشگاه ها، استفاده از استند های رول آپ می باشد. این استند ها قابل حمل بوده، فضای اندکی بر روی زمین اشغال می کنند و همچنین از دور قابل مشاهده هستند.

استند رول آپ ها اندازه ها وابعاد گوناگونی دارند و با توجه به نوع نمایشگاه و میزان اهمیت حضور شما و کسب و کارتان در نمایشگاه می توانید از هر یک از استند رول آپ ها استفاده نمایید.

در طراحی استند رول آپ ها به یاد داشته باشید که پیام های بیزینس را کوتاه تر طراحی کرده و نکات و پیام های اصلی را در بالای استند چاپ نمایید تا تاثیر گذاری بالایی در ذهن خواننده و مخاطب هدف داشته باشد.

۵- چاپ و بکارگیری تراکت های رومیزی

تراکت های رومیزی جز ابزارهای ارزان قیمت و همیشه در دسترس بازاریابی به شمار می آیند. این نوع ابزار بازاریابی تنها فضای کوچکی از یک میز را اشغال کرده و برای تاثیرگذاری بالا لازم است پیام درج شده روی آن مختصر و گیرا باشد. بدین صورت که هر مراجعه کننده به غرفه شما می تواند یکی از تراکت ها را بردارد تا با محصولات یا خدمات کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند.

6- ارائه تخفیف مخصوص نمایشگاه به مشتریان

ارائه تخفیف نمایشگاهی به مراجعه کنندگان یکی از جذاب ترین روش های تبلیغات در نمایشگاه می باشد که در اغلب موارد منجر به افزایش فروش می گردد.

بدین منظور کافی است برای مراجعه کنندگان به غرفه خود تخفیفی لحاظ کنید و این کد تخفیف را همراه با بروشور، کارت ویزیت و دیگر ابزارهای تبلیغاتی در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهید.

همچنین می توانید از فولدر های تبلیغاتی که طراحی زیبایی دارند استفاده نمایید تا حرفه ای بودن خود را دو چندان نشان دهید.

7- ارائه هدایای تبلیغاتی به مراجعه کنندگان

در هنگام برگزاری نمایشگاه عموما مراجعه کنندگان به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول کسانی هستند که صرفا برای آگاهی بیشتر و یا گذراندن وقت به نمایشگاه ها مراجعه می کنند و در نهایت با چند عدد پوستر و تراکت راهی منزل می شوند.

دسته دوم افرادی هستند که از قبل مشتری محصولات و خدمات شما بوده اند و دسته سوم نیز افرادی هستند که با کمی پرس و جو و بازاریابی صحیح می توان آن ها را مشتری دائمی خود نمود.

در این میان لازم است برای حفظ مشتریان فعلی خود و تشویق آنان به ادامه همکاری با شما، از روش های تبلیغاتی دیگری استفاده نمایید که در این هنگام، ارائه هدایای تبلیغاتی از موثر ترین روش های بازاریابی می باشد.

همچنین برای جذب مشتریان جدید نیز می توان متناسب با نوع کسب و کار خود از هدایای تبلیغاتی قابل استفاده برای عموم افراد استفاده نمایید و در هنگام مراجعه افراد به غرفه خود، از آنها بهره بگیرید.

چیدمان و طراحی غرفه نمایشگاه

توصیه می کنیم { چگونه غرفه نمایشگاه را طراحی و چیدمان کنیم؟ } را مطالعه فرمائید.

نتیجه گیری

تبلیغات و روابط عمومی، بخش ضروری از برنامه ریزی در نمایشگاه ها می باشد. موفقیت در نمایشگاه با سطح توجه بازدیدکننده در غرفه به دست می آید.

بدین منظور لازم است یک کسب و کار در هنگام حضور در نمایشگاه تمامی تلاش خود را جهت جذب مخاطب و تبلیغات برند خود انجام دهد. با توجه به اینکه غرفه داران نباید در زمان نامناسب در نمایشگاه حضور پیدا کنند، جذب و دعوت بازدید کنندگان به یک غرفه نمایشگاهی کار سخت و پیچیده ای نیست. شما می توانید با نکات ارائه شده در این مقاله حداکثر استفاده مفید و موثر از حضور خود و کسب و کارتان در نمایشگاه را داشته باشید.

2 thoughts on “روش های موثر جهت تبلیغات در نمایشگاه ها

  1. رضا اسدی گفت:

    بسیار جامع و کامل نوشتید.
    سپاسگزارم.

    1. ادمین گفت:

      ممنون از لطف جنابعالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *