نمایشگاه بین المللی

بررسی نمایشگاه نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی

نمایشگاه نفت و گاز
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

آشنایی با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

کشور ایران به عنوان کشور نفتی و گازی جهان با 9.3 درصد نفت جهان و 18.2 درصد گاز جهان هر ساله میزبان برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می باشد که جز پر اهمیت ترین نمایشگاه های تخصصی در حوزه نفت و گاز در سطح جهان از لحاظ گستردگی و تعداد شرکت کنندگان به شمار می آید.

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رویداد صنعتی و تجاری ایران، هر ساله و با حضور تعداد بالایی از شرکت های داخلی و خارجی در زمینه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می شود.

این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای شرکت های فعال در صنعت نفت و گاز می باشد تا دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید متخصصان و شرکت کنندگان قرار دهند.

بیست و چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در وسعت 35 هزار و 766 متر مربع و با حضور کشورهای اسپانیا، آلمان، ایتالیا، اوکراین، چین، روسیه، هلند، آذربایجان و چندی از کشور‌های دیگر به همراه شرکت‌ های داخلی در اردیبهشت ماه 98 برگزار گردید. همچنین در این دوره به دلیل حضور پر رنگ شرکت های دانش بنیان، یک سالن اختصاصی به این گروه تعلق گرفت.

تاریخچه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

اولین دوره نمایشگاه بین المللی نفت تهران با عنوان “نمایشگاه بین المللی نفت و تولیدات وابسته” در اسفند ماه سال 1374 با حضور 110 شركت داخلی و خارجی برگزار گردید تا فصل جدیدی در اقتصاد كشور رقم زند.

برگزاری نمایشگاهی با محوریت نفت و گاز كه مهترین منبع ارزی كشور محسوب می شد نشانه ای از تمایل دولت وقت برای بازگشت ثبات به صنعت نفت به عنوان تكیه گاه اقتصادی كشور و تلاش برای رشد و توسعه همه جانبه این صنعت بود که باعث خوشحالی تمامی مردم بود.

بدین ترتیب از سال 1374 هر ساله نمایشگاه نفت با حضور تعداد بالایی شرکت های خارجی و داخلی که هر سال بر تعداد آن ها افزوده می شود، برپا می شد تا در نهایت در اردیبهشت ماه سال 1390 همزمان با جشن پنجاه سالگی اوپک و حضور دبیر کل اوپک در تهران که مصادف با شانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران بود، رکورد تازه ای در تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه به ثبت رسید.

در این دوره نمایشگاه نفت علاوه بر تعداد بالا شرکت کنندگان داخلی، تعداد 585 شرکت خارجی حضور پر رنگی داشتند و این نمایشگاه به یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های سال 1390 تبدیل شد.

بیست و چهارمین نمایشگاه نفت و گاز تهران با حضور 1032 شرکت کننده در روزهای 11 الی 14 اردیبهشت 98 برگزار گردید. شرکت های روغن موتور و روانکارهای صنعتی نیز یکی از پر رنگ ترین شرکت کنندگان ابن نمایشگاه بودند.

امسال برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در روزهای 13 الی 16 شهریور ماه خواهد بود.

تبلیغاتی مدیریتیبخش های مختلف نمایشگاه نفت و گاز

شركت كنندگان نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ایران در چهار گروه اصلی زیر تقسیم بندی می شوند:

محصولات، مواد و تجهزیات

صنایع روغن موتور و روانکارهای خودرویی و صنعتی به عنوان یکی از مهم ترین زمینه فعالیت موجود در این گروه قرار دارند. به همین دلیل کارخانه های بزرگ صنایع روغن موتور و شرکت های تولیدکننده روانکار ایران و جهان می توانند از فرصت شرکت در نمایشگاه نفت و گاز استفاده کرده و به معرفی برند خود بپردازند.

خدمات

بخش خدمات به طور کلی متشکل از خدماتی در حوزه مشاوره، تحقیق و توسعه، مهندسی، حفاری، اکتشاف، تولید و ساخت، تعمیر و نگهداری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است.

خدمات تركیبی و یكپارچه

شرکت کنندگان گروه خدمات تركیبی و یكپارچه در بخش های مهندسی، تدارکات، ساخت، نصب و اجرا به فعالیت مشغول اند.

گروه کالاهای استراتژیک صنعت نفت ایران

زیرگروه های گروه کالاهای استراتژیک صنعت نفت عبارت اند از:

تجهیزات سرچاهی و رشته های تكمیلی درون چاهی، پمپ های درون چاهی و سرچاهی، مته های حفاری، شیرهای كنترلی، ایمنی و تجهیزات جانبی، لوله های جداری، مغزی، حفاری و جریانی، ماشین آلات دوار (توربین، كمپرسور و پمپ)، الكتروموتورهای ضد انفجار و دور متغیر، فولادهای آلیاژی، ابزارهای اندازه گیری در حفاری و پیگ های هوشمند.

تبلیغاتی نمایشگاهی

اهداف کلی نمایشگاه نفت و گاز

از اهداف مهم برگزاری سالانه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه آخرین دستاوردهای فن آوری روز در حوزه صنعت نفت و گاز توسط شرکت های حاضر در نمایشگاه
  • گسترش تعامل با سایر کشورها و همچنین فرصتی برای رقابت با شرکتهای نفتی در سطح جهان
  • تبادل اطلاعات فنی و کمک به تقویت توان ساخت داخلی
  • آشنایی صنعتگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نسبت به دستاوردهای نوین صنعت
  • عقد قراردادهای بازرگانی
  • توسعه اشتغال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • حضور تجار و صنعتگران بین المللی از سراسر جهان در نمایشگاه جهت کمک به توسعه صادرات تولیدات داخلی
  • کمک به ایجاد بازارهای جدید خارج از کشور در راستای توسعه بازارهای هدف
  • برگزاری سمینارهای مختلف
  • ارتقای جایگاه و موقعیت نمایشگاه در منطقه و جهان
  • ایجاد انگیزه جهت سرمایه گذاری بخش های مختلف در صنایع نفت و گاز
  • ایجاد حس خود باوری و خود اتکایی ملی در نیروهای متخصص و مدیران و سرمایه گذاران داخلی

هدایای تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *