انواع هدایای تبلیغاتی

3 هدیه تبلیغاتی نفیس از هنرهای دستی ایرانی

هدایای تبلیغاتی نفیس
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

هدایای تبلیغاتی ساخت ایران، همان طور که از نامشان پیداست به انواع هدایای تبلیغاتی گفته می شود که در داخل ایران تولید و توزیع می شود. هر کشوری دارای محصولات و کالاهای منحصر به فرد می باشد که باعث متمایز شدن آن نسبت به دیگر کشورها است و حاکی از فرهنگ و تمدن آن کشور می باشد.

از دیرباز هدیه دادن و هدیه گرفتن جز سنت های قدیمی به شمار می آمده است که باعث به وجود آمدن حس خوشحالی و دوستی در فرد هدیه گیرنده می باشد.

فرقی نمی کند هدیه به هنگام تولد، عید و یا هدیه تبلیغاتی یا سازمانی باشد، بلکه حس توجهی که از طریق هدیه دادن در فرد به وجود می آید وصف نشدنی بوده و حس ارزشمند بودن را در فرد ایجاد می کند.

در گذشته محصولات متنوعی همانند پارچه، ظروف سفالی و کالاهای دست ساز از جمله کالاهای مرسوم جهت هدیه دادن بوده است. این محصولات دارای طرح های مختلفی بودند که همگی نشان و نمادی از فرهنگ ایرانی و ذوق و هنر ایرانی بودند.

به عبارتی ایرانیان کالاهایی را برای هدیه دادن انتخاب می کردند که خود به تنهایی برای ساخت آن تلاش کرده و این کار باعث بالاتر رفتن ارزش و ماهیت هدیه می شده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله اثربخشی هدایای تبلیغاتی ساخت ایران را مطالعه فرمایید

استفاده از محصولات ایرانی جهت تبلیغات سازمانی

همان طور که گفته شد محصولاتی که در گذشته در ایران تولید می ‌شدند از تنوع بالایی برخوردارند. از آنجا که هر روز بر اهمیت کالاهای ایرانی و محصولات ساخت ایران افزوده می شود خوشبختانه امروزه تنوع این گونه محصولات بسیار بیشتر شده به طوری که می توان به راحتی از هدایای تبلیغاتی ساخت ایران جهت تبلیغات سازمانی استفاده نمود.

برخی از جذاب ترین صنایع دستی و هدایای تبلیغاتی ساخت ایران که مناسب برای هرگونه تبلیغات سازمانی در مناسبت های مختلف هستند عبارت اند از:

ظروف سفالی

ظروف سفالی از دیرباز توسط هنرمندان ایرانی با نقش و نگارهای مختلف در روی آن ساخته می شده است. طرح ‌های متنوع از گل، پرنده و غیره که بر روی ظروف سفالی قرار می‌گیرد، زیبایی این گونه هدایا را دو چندان می ‌کند. در واقع سفال گری نتیجه خلاقیت انسان ها برای ساخت وسایل از خاک در زمان های قدیم است که به نسل های بعدی و کنونی نیز منتقل شده است.

یکی از مزیت های استفاده از ظروف سفالی حفاظت از محیط زیست به دلیل طبیعی و تجزیه پذیر بودن مواد اولیه مورد استفاده در ساخت سفال می باشد.

بنابراین یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی ساخت ایران که نشان از تمدن ایرانی و در عین حال اهمیت دادن به حفظ محیط زیست است هدایای سفالی در متنوع ترین انواع خود می باشد.

ظروف و اشیای فلزی

از دیگر محصولاتی که از قدیم مورد استفاده خانواده های ایرانی بوده است، ظروف و اشیای فلزی می باشد. ظروفی از جنس آهن، مس، طلا، نقره که توسط جوانان ایرانی ساخته شده است.

هرچند ظروف فلزی در قدیم برای آشپزی و پخت و پز استفاده می شده است با این حال امروزه نیز از این ظروف علاوه بر استفاده در آشپزخانه، به عنوان هدایای سازمانی قدیمی و خاص نیز استفاده می شود.

مس از جمله نخستین فلزاتی است که توسط انسان ها کشف شد و بر روی آن نقش و نگارهای مختلف طراحی شد. امروزه بسیاری از شهرهای ایران به سبک خود به قلم زنی روی محصولات فلزی می پردازند.

به طور مثال سبک شیراز بیشتر بر روی ظروف نقره انجام شده و طرح ها به صورت برجسته صورت می پذیرند. در حالی که در سبک قلم زنی اصفهان، قلم زنی بر روی اشیا اصولا با عمق و شیارها و فرورفتگی های بیشتر صورت می گیرد.

قلم زنی که بر روی انواع فلزات انجام می شود باعث شده تا این گونه ظروف از جذابیت بالا و منحصر به فردی برخوردار گردند و بتوان از آن ها به عنوان یک هدیه تبلیغاتی خاص و منحصر به فرد استفاده نمود.

هدایای تبلیغاتی خاص

ترمه ایرانی

به طور کلی نساجی از هنرهای بسیار قوی و پر طرفدار در ایران است. ترمه و بافت یکی از پر طرفدارترین ها در صنعت نساجی ایران می باشند به طوری که چندین شهر در ایران به ویژه یزد، به طور اختصاصی به تولید و توزیع این هنر ایرانی می پردازند. از آنجا که تولید ترمه برخلاف گذشته بسیار محدود شده است، باعث شده تا به یک نوع صنایع دستی خاص و ارزشمند تبدیل شود.

ترمه در انواع و در اندازه های مختلفی قابل تهیه است. شال چهارقدی، راه راه، شال محرمات، شال یزدی از جمله معروف ترین ترمه های ساخت ایران می باشند. انوع بقچه، روتختی، کوسن و غیره نیز از دیگر محصولات صنایع کار دست و مورد علاقه مردم می باشد.

بنابراین ترمه نیز می تواند به عنوان یک هدیه تبلیغاتی ساخت ایران برای سازمان ها در نظر گرفته شود که بیانگر هنر و اصالت سرزمین کهن ایران است و سازمان می تواند متناسب با بودجه خود برای افراد مورد نظر و مخاطبان خاص خود از ترمه های سنتی و اصیل ایرانی جهت اهداف بازاریابی خود استفاده کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی ساخت ایران مناسب مدیران را مطالعه فرمایید

چرا باید از هنرهای دستی ایرانی برای هدیه دادن استفاده کنیم؟

تنوع در محصولات

تنوع در محصولات و صنایع دستی ایران از جمله مهم ترین خصوصیت کالاهای ایرانی محسوب می شود. در ساخت صنایع دستی خبری از ماشین های اتوماتیک و برنامه های از پیش تعیین شده برای ساخت این محصولات نیست، بنابراین کالاهای حاصل تماما خاص و منحصر به فرد می باشند. تنوعی که در کالاها و صنایع دستی ایران وجود دارد مثال زدنی نیست.

قابلیت شخصی سازی

اگر علاوه بر اهداف بازاریابی کسب و کار خود و معرفی برند، به دنبال هدیه ای خاص و منحصر به فرد می گردید، صنایع دستی یکی از بهترین انتخاب های روبه روی شماست.

چرا که می توان متناسب با سلیقه فرد هدیه گیرنده در سازمان، از صنایع دستی متنوعی بهره مند شد. ترمه، ظروف سفالی، ظروف منبت کاری شده، قلم زنی و غیره تنها بخشی از صنایع دستی ایران می باشند.

بنابراین شما می توانید متناسب با بودجه مد نظر، با هر قیمتی هدیه تبلیغاتی مورد نظر خود را در انواع شکل ها، طرح ها و رنگ های متنوع تهیه نمایید.

طبیعی بودن کالاها

همان طور که گفته شد در تولید و ساخت صنایع دستی از ماشین آلات سنگین استفاده نشده و این گونه کالاها تماما کار دست می باشند. از آنجا که وظیفه اصلی هدیه دادن، انتقال حسی مثبت به فرد هدیه گیرنده می باشد، طبیعی بودن هدیه تبلیغاتی دریافتی می تواند باعث خشنودی هر چه بیشتر افراد شده و در عین حال این افراد به نوبه خود منتقل کننده حس مثبت به دیگر دوستان شوند.

قیمت منصفانه

هرچند برخی از صنایع دستی دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر کالاها هستند، با این حال در مقایسه با دیگر محصولات و هدایای تبلیغاتی از ارزش بالانری برخوردارند و این امر باعث شده تا قیمت این گونه هدایای تبلیغاتی ساخت ایران بالا رود.

انتقال حس هویت ملی

فرقی نمی کند که سازمان دریافت کننده هدایای تبلیغاتی در خارج از ایران و یا داخل ایران باشد، بلکه با ارائه هدیه تبلیغاتی ساخت ایران به ویژه صنایع دستی تولید ایران می توان گفت یکی از ارزشمند ترین هدایا را به مشتریان خود ارائه داده اید که این امر می تواند به نوبه خود نشان دهنده علاقه مندی شما به کالاهای ایرانی و حمایت از آن ها نزد فرد هدیه گیرنده باشد.

نتیجه گیری

بارها در ارتباط با اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی ساخت ایران صحبت شده است. هدایایی که امروزه به دلیل بالا رفتن فرهنگ مردم و سازمانی از آن ها بیش از گذشته استفاده می شود.

انواع و اقسام کالاهای ایرانی را می توان به عنوان هدایای سازمانی در نظر گرفت و متناسب با زمان، مکان، فرد هدیه گیرنده و پست و مقام وی از آن ها در جهت اهداف تبلیغاتی سازمان استفاده نمود.

امروزه یکی از پر طرفدارترین هدایای تبلیغاتی ساخت ایران که توجه سازمان های بزرگ را به خود جلب کرده است، صنایع دستی متنوع از شهرهای مختلف ایران می باشد که نشان دهنده ذوق و هنر ایرانی و اصالت ملت ایران است. شما هم اگر به دنبال هدایای تبلیغاتی ساخت ایران هستید می توانید از انواع صنایع کار دست استفاده نمایید.

هدایای تبلیغاتی نفیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *