نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه بین المللی فاینکس (بورس، بانک و بیمه)

نمایشگاه بین المللی فاینانس
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگترین رویداد مالی ایران در زمینه بورس، بانک و بیمه سالانه با حضور تعداد بالایی از شركت ها و سازمان های توانمند داخلی و خارجی در این زمینه، کارشناسان و متخصصان بازار مالی و فعالان هر سه حوزه برگزار می شود.

امسال نیز سیزدهمین نمایشگاه بین ‌المللی بورس، بانک و بیمه با عنوان فاینکس 2021 در روز های 28 الی 31 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین ‌المللی تهران برگزار می شود.

این نمایشگاه فرصتی است برای فعالان سه حوزه ذکر شده تا دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید دست ‌اندركاران و متخصصان قرار داده و با در نظر گرفتن روند و رشد تقاضای بازارها، فعالیت ها و نوآوری های آتی خود را معرفی نمایند.

بدیهی است که تاثیر فاینکس برای برندسازی و بهتر دیده شدن سازمان ها را نباید نادیده گرفت. حضور سازمان ها و نهادهای مختلف در نمایشگاه راهی برای ارتباط بیشتر و راحت تر با مشتریان است و بدین طریق می ‌توان امکان تبادل نظر مناسب ‌تری با مصرف‌ کنندگان محصولات و خدمات به دست آورد.

مردم از طریق شرکت در این نمایشگاه می توانند دانش بازار سرمایه خود را افزایش داده و بدین طریق خرید و فروش سهام های خود را با ریسک پایین تری انجام دهند.

از این جهت نمایشگاه فوق، فرصتی مناسب برای نمایش و معرفی آخرین دستاورد ‌های شرکت ‌ها و نهاد‌ های مالی است تا مخاطبان مورد نظر خود را جذب نمایند.

اهداف برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه یا همان فاینکس می ‌تواند حلقه اتصال سه بازار مهم مالی کشور باشد که این امر به نوبه خود موجب تولید ابزار ‌های جدید برای اقتصاد و رونق تولید می باشد.

این نمایشگاه که به عنوان بزرگترین عرصه گردهم آیی صنعت مالی در خاورمیانه و از نظر وسعت جز سومین نمایشگاه مالی دنیا به شمار می آید. بهترین فرصت برای تمامی کسانی است که به نوعی با این سه حوزه در ارتباط بوده و به دنبال برندسازی و آگاه سازی مردم می باشند.

به طور کلی ارتباط و آگاه سازی مردم از بازار مالی و خدمات آن، بالا بردن سواد مالی جامعه، ارائه توانمندی های داخلی در سه حوزه بورس، بانک و بیمه از طریق آموزش و فرهنگ سازی، برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله اهداف کلی برپایی این نمایشگاه می باشد.

همچنین از دیگر اهداف مهم برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فراهم آوردن زمینه مناسب جهت تعاملات بین المللی و افزایش توسعه مبادلات بازرگانی
  • برگزاری رویدادهای استارتاپ حوزه مالی
  • ارائه آخرین محصولات و توانمندی های ایران در زمینه صنعت بورس، بانک و بیمه
  • آشنایی سازمان های ایرانی با آخرین تکنولوژی روز جهان در نمایشگاه
  • جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش بورس،‌ بانک و بیمه
  • تلاش برای جلب اعتماد افراد به حوزه‌ های بورس، بانک و بیمه
  • برگزاری جلسات آموزشی در جهت ایجاد و توسعه کانال‌ های ارتباط مالی بین بانک‌ ها و سازمان ‌سرمایه ‌گذاری داخلی با طرف ‌های خارجی
  • تلاش برای ارتقاء کیفیت فعالیت بانکداری، بیمه و بورس در ارتباط با نحوه ارائه خدمات به مخاطبین
  • آشنائی مدیران کشور در بخش دولتی، خصوصی و تعاونی با جزئیات فعالیت ‌های بانک، بورس و بیمه
  • برگزاری انواع کارگاه ها و همایش‌ ها طی دوران برپایی نمایشگاه

برگزار کنندگان رویداد فوق معتقدند حوزه‌ های پولی و مالی، تنها در شرایطی به پویایی و تکامل می ‌رسند که شاهد حضور و مشارکت مردم در این روند باشند و این بدان معناست که بدون حضور مردم و افراد گوناگون در این نمایشگاه، نه ‌تنها تکاملی ایجاد نمی شود بلکه بسیاری از فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی از دست می رود.

پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه یک ایونت موفق برگزار کنیم را مطالعه فرمایید

به همین جهت نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه به ویژه نمایشگاه برگزار شده در سال 98، به عنوان ابزاری جهت دسترسی عمومی افراد قرار گرفت و تمام تلاش خود را برای آگاه سازی افراد، برندسازی سازمان ها، برگزاری رویدادها و همایش های جانبی در سه حوزه مورد بحث نمود تا ارائه دهندگان خدمات بتوانند در بهترین شرایط با مخاطبان و افراد در تعامل باشند.

اگر شما هم تجربه شرکت در این نمایشگاه را دارید لطفا تجربه خود را از طریق بخش کامنت با ما و سایر خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *