آموزش تبلیغات

راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی ساخت ایران مناسب مدیران

راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

معمولا در برخی مناسبت ‌های خاص از جمله سالگرد تولد و یا در ایام نزدیک به عید نوروز و دیگر اعیاد خاص، انتخاب هدیه برای مدیران، شرکت های همکار و غیره به یک چالش جذاب برای کسب و کارها و شرکت های تبلیغاتی تبدیل می شود. در واقع انتخاب هدایای مدیریتی می ‌تواند در آینده حرفه ‌ای کسب و کارها و ارتباط آن ها با شرکت های همکار نقش بسزایی داشته باشد.

به همین دلیل انتخاب درست و ویژه هدایای تبلیغاتی ساخت ایران برای مدیران بالا رتبه از اهمیت بالایی برخوردار است که کسب و کارها در هنگام خرید و تهیه چنین هدایایی می بایست دقت لازم را به عمل آورند.

تعیین مناسبت خاص جهت اهدای هدایای تبلیغاتی به مدیران

 اولین گامی که به هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی مدیریتی می بایست انجام گیرد، تعیین یک مناسبت خوب برای هدیه دادن است. انتخاب مناسبت به نوع کسب و کار و همچنین حوزه فعالیت مدیر بستگی دارد.

اصولاً در انتخاب مناسبت جهت ارائه هدایای تبلیغاتی ساخت ایران به مدیران باید سعی کنید که یک مناسبت عمومی و رسمی را انتخاب کنید. بنابراین انتخاب روز پدر یا سالگرد ازدواج را بدین منظور انتخاب نکنید چرا که این روزها مختص خانواده و فامیل درجه یک مدیران است.

به عنوان یک کسب و کار بهتر است برای ارائه هدیه تبلیغاتی به مدیران شرکت های همکار، روزهای عمومی تر همچون روز مهندس، روز مدیر، عید نوروز و تولد را انتخاب نمایید.

همچنین در صورتی که حوزه فعالیت شما مذهبی است عید قربان، عید فطر، اعیاد شعبانیه و مواردی از این قبیل جهت هدیه دادن مناسب هستند.

ویژگی های هدایای تبلیغاتی مدیریتی

بعد از انتخاب یک روز مناسب جهت هدیه دادن می بایست هدیه ای متناسب با شخص مربوطه انتخاب نمایید که متناسب با رتبه، مقام و پرستیژ وی باشد. در این مرحله لازم است به نکات مهم زیر در انتخاب هدیه تبلیغاتی برای مدیران توجه نمایید:

هدایای تبلیغاتی مدیریتی گران قیمت و نفیس

از آنجا که مدیران از لحاظ شخصیت سازمانی، بالاتر هستند و مورد اهمیت قرار دادن آنان برای یک کسب و کار نسبت به کارمندان رده پایین تر مهم تر است. در انتخاب هدیه تبلیغاتی نیز می بایست دقت نموده و هدیه ای را انتخاب کنید که از لحاظ قیمت و ارزش در رتبه بالاتری قرار داشته باشد.

معمولا در این حالت باید به سراغ هدایای گران ‌قیمت و نفیس بروید. بنابراین توجه داشته باشید که هدایای تبلیغاتی انتخاب شده، از لحاظ شغل و شخصیت در حد یک مدیر سازمان باشد.

هدایای تبلیغاتی مدیریتی رسمی

از آنجا که تنوع هدایای تبلیغاتی ساخت ایران بسیار زیاد می باشد، برای انتخاب هدیه تبلیغاتی و ارائه آن به کارمندان درجه پایین سازمان، انتخاب های بسیاری وجود دارد.

اما از آنجا که برای انتخاب هدیه تبلیغاتی جهت ارائه به مدیر سازمان می بایست شان و مقام سازمانی مدیر مد نظر قرار گیرد، نمی توان از لیوان چاپی، تی شرت، خودکار و هدایای نظیر آن استفاده کرد.

برای انتخاب هدایای تبلیغاتی به مدیران می بایست به دنبال هدیه ای رسمی تر و نفیس باشید تا بتواند تاثیر مثبتی در مدیر و نگرش وی ایجاد نماید.

بسنه بندی هدایای تبلیغاتی

بسته بندی رسمی هدایای مدیریتی

بسته بندی رسمی هدایای تبلیغاتی ساخت ایران مدیریتی، از جمله نکات مهم در انتخاب هدیه می باشد. چرا که اگر شما بهترین کالا را نیز در نظر گرفته باشید اما در نگاه اول از بسته بندی جذاب و شیکی برخوردار نباشد، تاثیر منفی در ذهن مدیریت ایجاد نموده و نگرش وی به هدایای ارسال شده، منفی می گردد.

به یاد داشته باشید که نگاه ابتدائی مدیر به هدیه ارسالی اهمیت ویژه ‌ای دارد و تا حدود زیادی میزان رضایت ایشان را مشخص می‌کند.

عدم درج لوگو در هدایای تبلیغاتی مدیریتی

از آنجا که مدیران، معمولا علاقه ای به حمل کیف دستی با لوگو چاپ شده روی آن و یا قرار دادن ست تبلیغاتی حک شده روی میز خود ندارند، بهتر است تبلیغات و بازاریابی مستقیم به مدیر یک سازمان را نادیده گرفته و از لوگوی کسب و کار خود برای هدایای تبلیغاتی ارسالی به وی استفاده نکنید. در این مواقع می توان با درج یک نامه یا کارت قدردانی در داخل بسته هدیه، نام کسب و کار و برند خود را متذکر شد.

انتخاب یک ست هدایای تبلیغاتی

بسیاری از شرکت های تبلیغاتی در بین محصولات و هدایای تبلیغاتی ساخت ایران متنوع خود، ست های مدیریتی شیک و کاربردی، جهت ارائه به مدیران سازمان ها را پیشنهاد می دهند.

مثلاً در یک ست چرمی، یک کمربند چرمی، یک کیف پول چرمی و یک روان نویس با پوشش چرم قرار داده می‌شود. معمولاً این ست ‌های مدیریتی با استقبال بیشتری از طرف مدیران مواجه می‌ شوند و حجم رضایتمندی بالاتری نسبت به سایر هدایا دارند.

نکات مهم در هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی مدیریتی

با توجه به توضیحات بالا، انتخاب هدایای تبلیغاتی مدیریتی از الگویی خاص پیروی می کند. با این حال در بسیاری از موارد، افراد در هنگام انتخاب کالای مورد نظر دچار سردرگمی و اشتباه می شوند. بنابراین لازم است به نکات زیر دقت نمایید تا از بروز اشتباهات اینچنینی در هنگام خرید کالای تبلیغاتی جهت ارائه به مدیران، جلوگیری نمایید.

عدم استفاده از هدیه تبلیغاتی در مذاکرات اولیه

حالت اول زمانی است که شما می ‌خواهید هدیه مورد نظر را در جریان یک مذاکره یا معامله به مدیر هدیه دهید. این سبک از هدیه دادن با ریسک زیادی همراه است و در بسیاری از موارد جوابی معکوس خواهد داد.

توجه داشته باشید اگر به دنبال کسب اعتماد طرف مقابل هستید، مطمئن باشید که هدایای گران قیمت باعث ایجاد ذهنیت منفی برای مدیر شده و ممکن است نتیجه منفی داشته باشد.

در نظر گرفتن جنسیت فرد

این حالت زمانی است که مدیر و ارائه دهنده هدایای تبلیغاتی که به نوعی کسب و کار و شرکت های همکار می باشند، از دو جنس مخالف باشند. بنابراین لازم است در هنگام خرید و تهیه هدایای تبلیغاتی ساخت ایران، جنسیت طرف مقابل را در نظر بگیرید و کالایی را که متناسب با نیاز وی می باشد را انتخاب نمایید. برخی از هدایا از جمله ست رومیزی مدیریتی نیازمند توجه به جنسیت طرف مقابل ندارد و بسیار کاربردی می باشد.

به تأثیر هدیه بر دیگران و رفتار مدیر بیاندیشید

همان طور که در بالاتر نیز اشاره شد، دادن هدیه گران قیمت به یک مدیر می‌تواند دیدگاه منفی مانند رشوه دادن و مواردی از این قبیل به وجود آورد که نه برای کسب و کار ما و نه برای شخص مدیر هیچ منفعتی در پی نخواهد داشت.

انتخاب هدیه تبلیغاتی برای مدیران

پیشنهاداتی در انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب برای مدیران

با توجه به موارد ذکر شده در بالا، در این جا به برخی از بهترین هدایای تبلیغاتی ساخت ایران که مناسب هدیه دادن به مدیران می باشد اشاره می کنیم.  شما می‌توانید طبق سلیقه شخصی خود و سلیقه فرد هدیه گیرنده، هدیه تبلیغاتی خود را انتخاب نمایید.

ست چرمی یا کیف چرمی

معمولاً یک ست چرمی  می تواند شامل کمربند چرمی، کیف پول چرمی، یک روان نویس با پوشش چرم و یک فندک با پوشش چرم باشد. اصولا این گونه ست های چرمی قیمت بالایی دارند اما با استقبال زیادی از طرف مدیران مواجه می ‌شود. البته در انتخاب این گزینه باید سلیقه مدیر و نوع شغل خود را نیز در نظر داشته باشید.

کیف چرم اداری نیز یکی از بهترین گزینه ‌ها در انتخاب هدیه تبلیغاتی برای مدیران است. مدیران سعی می‌ کنند که حداقل به خاطر حفظ پرستیژ و تیپ شخصیتی هم که شده، در شرایط مختلف از کیف استفاده کنند.

ست مدیریتی

ست مدیریتی تقریبا همانند ست چرمی است، با این تفاوت که ابزارهای متنوع بیشتری دارد و گزینه‌ های متعددی در آن قرار داده می‌شود. در این نوع ست ها می توان یک روان نویس نفیس، یک ساعت مچی، یک فندک، یک پاوربانک و مواردی از این قبیل که اندازه بزرگی ندارند جای داد، که مدیر در شرایط مختلف می‌تواند از آنها استفاده کند.

ست روان نویس مدیریتی

این ست روان نویس گزینه خوبی برای هدایای شخصی است و حتی در مورد تاثیر منفی آن بر روی سایر پرسنل هم نگرانی وجود ندارد. نکته قابل توجه در مورد ست روان نویس این است که شما می‌ توانید بر روی بدنه آنها نوشته‌ های مختلفی داشته باشید و آن را به یک هدیه اختصاصی برای مدیر تبدیل کنید.

کتاب نفیس

کتاب‌های نفیس مانند کتاب شعر یا کتاب‌ های ترجمه شده در زمینه موفقیت در مدیریت، معمولا به عنوان پیشنهاد های اصلی در انتخاب هدیه برای مدیران مطرح می‌ شوند. این کتاب‌ ها هم از لحاظ پرستیژ برای مدیران مناسب هستند و هم می‌توانند نشان دهنده حسن نیت شما نسبت به مدیر باشند. البته سعی کنید که کتاب را با توجه به شخصیت مدیر و شناختی که از او دارید انتخاب کنید.

نتیجه گیری

استفاده از هدایای تبلیغاتی ساخت ایران امروزه بسیار پر استفاده بوده و یکی از روش های رایج تبلیغات می باشد. نکته ای که در تهیه و انتخاب هدایای تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است، نوع هدیه متناسب با فرد هدیه گیرنده می باشد.

از آنجا که مدیریت یک سازمان از بالاترین جایگاه در سازمان برخوردار است می بایست هدیه تبلیغاتی در نظر گرفته شده برای وی بسیار نفیس تر و با ارزش تر از مابقی هدایای تبلیغاتی باشد. بنابراین لازم است در انتخاب هدایای تبلیغاتی برای مدیران دقت لازم را به عمل آورده تا نگرش مثبتی را در وی ایجاد نمایید.

2 thoughts on “راهنمای انتخاب هدیه تبلیغاتی ساخت ایران مناسب مدیران

  1. رادمهر بیات گفت:

    سلام، ممنون از مقاله عالیتون بسیار کامل بود،
    من یه خبر توی مجله اقتصاد آفرین خونده بودم میگفت این کادوها رو میشه توی نمایشگاه ها هم استفاده کرد، ولی به نظرتون هزینه ش خیلی زیاد نمیشه؟ ما برای الکامپ آینده میخواهیم به بازدیدکننده هامون یادگاری بدیم و نظر مدیریت روی این هدایای تبلیغاتیه ولی بخش مالی سرسختانه مخالفه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. ادمین گفت:

      سلام.
      ممنون از اظهار لطف شما.
      در بحث انتخاب هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی که هم بصورت عمومی و هم بصورت خصوصی برای مخاطب و مشتری بالقوه یا بالفعل شما که به نمایشگاه مراجعه می کنه در نظر گرفته میشه، چند مورد رو باید مد نظر داشته باشید.
      1- میزان بودجه در نظر گرفته شده.
      2- تعداد هدایای مورد نیاز.
      3- جنبه ی عمومی یا خصوصی بودن مخاطب هدف.
      – معمولا برای تبلیغات عمومی ، تعداد بیشتر و قیمت پایین تر در نظر گرفته میشه.
      توجه داشته باشید که دیدگاهها برای تهیه هدایای تبلیغاتی به تعداد نفوس بشر متفاوت و مختلفه!
      شخصا ترجیح میدم که هدیه ای رو به مشتریم بدم که وارد فضای خانواده و زندگی خصوصیش بشه.
      به نظر من این هدیه ماندگاری و حس بهتری به مخاطب ما میده.
      در بحث هدایای ویژه مشتریان VIP، مهمترین چیز، شناخت پرسونای مخاطب هستش.
      از اینجا میتونید با مبحث پرسونای مخاطب بیشتر آشنا بشید.
      باز هم اگه سوالی دارید، بنده و همکاران ما در مجموعه صدراگیفت مشتاقانه در خدمت شما هستیم.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *