انواع هدایای تبلیغاتی

دنیای خودکارها و خودنویس ها

دنیای خودکارها و خودنویس ها
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

بچه دبستانی که بودم برای رسیدن به مقطع سوم دبستان لحظه شماری می کردم، برای این که بتوانم مشق ها و تمرین های فارسی و ریاضی ام را با خودکار بنویسم. با خودکار نوشتن جزء آرزوهای آن روزهایم بود که یک بار هم که شده با خودکار یک صفحه پر از متن را آن هم بدون قلم خوردگی بنویسم و البته خوشحالم که آرزو به دل نماندم.

بماند که رسیدم به مقطع سوم دبستان و معلم هیچ وقت اجازه نوشتن با خودکار را به من و بچه های کلاس مان نداد، اما یادم نمی رود که دو سه سالی هم که شروع به نوشتن با خودکار کرده بودم، صفحات دفتر مشق و ریاضی ام یک در میان پر بود از تکه های کوچک کاغذی که با چسب چسبانده بودم، برای این که قلم خورده می شد و با یک سری ترفندها تلاش می کردم که این قلم خوردگی ها را پاک کنم، اما دریغ که صفحه از پاک کردن های زیاد سوراخ می شد.

توصیه می کنیم مقاله { برندسازی (برندینگ) چیست؟ } را مطالعه بفرمائید.

حتما شما هم مثل من از دوران دبستان خاطراتی از این دست با خود دارید که وجه اشتراک آن ها، این است که اگرچه ساده هستند، اما برای مان شیرینی و جذابیت خاصی دارند.

خودکارها و خودنویس ها از همان ایام مدرسه همراه ما هستند تا امروز که در دانشگاه و محیط کار از آن ها استفاده می کنیم و اگر چند لحظه همراه خود نداشته باشیم، انگار که چیزی را گم کرده ایم. بعضی وقت ها، همین که جوهر خودکار و خودنویس مان تمام می شود، تازه یادمان می افتد که ای دل غافل، کلی نوشته و یادداشت باید بنویسیم و خودکار و خودنویس مان بی جوهر مانده است و تا یکی دیگر جایشان تهیه نکنیم، آرام و قرار نداریم.

بعضی وقت ها هم بی مناسبت یا با مناسبت، به عزیزان و دوستان مان تصمیم می گیریم که یک خودکار یا خودنویس هدیه بدهیم.

خودکارها هم حرف می زنند

حتما شنیده اید که می گویند ما انسان ها زبان بدن داریم که گویای احوالات درونی ما است، اما من می گویم اشیاء هم زبان دارند و شخصیت و روحیات افراد را نمایان می کنند.

مثلا خودکارها و خودنویس ها که همیشه همراه ما هستند، از درون و شخصیت ما حکایت می کنند. برخی ها هستند که عاشق داشتن انواع خودکارهای رنگی هستند، این آدم ها، عموما جوان تر ها هستند که روحیه لطیف و احساساتی دارند.

برخی هم هستند که طرف دار خودکارهایی با شکل و شمایل رسمی و گران قیمت هستند، حتی اگر در محیط کار نباشند ترجیح می دهند از این خودکارها استفاده کنند. این افراد هم معمولا شخصیت های جدی دارند یا افراد مسن تر هستند که در مناصب مدیریتی فعالیت دارند.

برخی شرکت ها ترجیح می دهند، به اشیاء محیط کارشان از جمله خودکارها و خودنویس ها هویت ببخشند و از آن ها برای تبلیغ کار خود استفاده می کنند. برای همین خودکارهای یک شکل که نام و نشان شرکت بر آن ها حک شده است سفارش می دهند تا همه کارکنان از آن ها استفاده کنند.

خودکارها و خودنویس های صدراگیفت

خودکارها و خودنویس های صدراگیفت

در صدراگیفت هم ما سعی کرده ایم همه سنین و سلیقه ها را در نظر بگیریم و خودکارها و خودنویس هایی که تهیه می کنیم، متنوع و متناسب با قدرت خرید مشتریان مان باشد.

باید بگویم خودکارها معمولا و نه لزوما، جزء ارزان ترین روش های تبلیغاتی هستند که مشاغل مختلف می توانند برای تبلیغ خود از آن ها استفاده کنند. البته این که می گویم این روش ارزان ترین روش تبلیغ است دلیل بر بی اثر یا کم اثر بودن این نوع تبلیغات نیست، اتفاقا بسیار تاثیرگذار است و می شود به سبب ارزان بودن، در ابعاد وسیع تری از این روش تبلیغاتی استفاده کرد.

توصیه می کنیم مقاله { از مدیریت برند تا تحقیقات بازار و بازاریابی } را مطالعه بفرمائید.

خلاقیت در ساخت خودکارها و خودنویس ها

خیلی از افراد عاشق وسایلی هستند که خلاقانه ساخته شده اند. خوشبختانه در دنیای امروز ما خلاقیت در ساخت وسایل آن قدر زیاد شده است که این افراد قدرت انتخاب شان زیاد شده است.

مثلا همین خودکارها و خودنویس ها که زمان مدرسه تنها به یک شکل بودند، این روزها آن قدر متنوع و جالب ساخته می شوند که برای همه سلیقه ها و سن ها خودکار و خودنویس وجود دارد. در ادامه تعدادی از این خودکارها و خودنویس های جالب و خلاق را خواهیم دید.

خودکارهای چوبی

این خودکارهای چوبی با رنگ ها و طرح های مختلف و زیبا را ببینید که چقدر چشم نواز هستند. آن ها برای محیط های رسمی مثل شرکت ها و ادارات مناسب هستند. همین طور برای کسانی که به وسایل چوبی علاقه خاصی دارند، این خودکارها دقیقا همانی است که آن ها می پسندند.

خودنویس های پر دار

اما خودنویس هایی که پر دارند و مخصوص خاص پسندان است. این خودنویس ها اگر به عنوان هدیه به عزیزان و دوستان تقدیم شود، قطعا آن ها را شگفت زده می کند. این طور نیست ؟

خودکارها و خودنویس های چرمی

خودکارها و خودنویس های چرمی برای کسانی که محصولات چرم را می پسندند. این خودکارها نیز در مناسبت های کاری و محیط های رسمی به کار می آیند.

خودکارهای استاندارد

بعضی از خودکارها هم مثل خودکارهایی که در تصویر می بینید، سعی شده است که استاندارد ساخته شوند، طوری که در هنگام نوشتن به انگشتان دست فشار وارد نشود.

این خودکارها برای کسانی که دست به قلم هستند و ابزار کارشان خودکار است، مناسب است. البته برای خودکارهای معمولی هم ابزارهای کمکی نرمی ساخته شده است که اجازه نمی دهد، بافت سخت پلاستیکی یا فلزی خودکار به انگشتان فشار بیاورد.

اما ایده آل ترین خودکارها و خودنویس ها می دانید کدام ها هستند؟ به نظرم خودکارهایی که نوشتن با آن ها حتی برای دو سه ساعت، احساس درد و فشار به انگشتان دست مان تحمیل نکنند و آنقدر انعطاف داشته باشند که خود را با انحنای انگشتان دست هماهنگ کنند و مطابق با شکل انگشتان دست تغییر شکل بدهند که البته هنوز این نوع خودکارها ساخته نشده اند.

خودکارهای به شکل ابزارهای مختلف پزشکی

خودکارهای به شکل ابزارآلات

خودکارهای به شکل ابزارآلات مکانیکی

این خودکارها به شکل ابزارهای مختلف پزشکی، مکانیکی و … ساخته شده اند که علاوه بر کارایی در نوشتن، برای آموزش و آشنایی کودکان با ابزارهای کار مناسب هستند و چه بسا والدین با این خودکارها، متوجه علاقه و استعداد کودکان خود نیز بشوند.

 

خودکارهای به شکل خوراکی

خودکارهای به شکل موادغذایی

 

این خودکارها هم به خاطر شکل های خوراکی که دارند، برای هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه هایی که کودکان و خردسالان نیز حضور دارند، مناسب هستند.

حتی مدارس و مهد کودک ها هم برای تشویق و اهداء جوایز به دانش آموزان و کودکان می توانند از این خودکارهای خلاقانه و جالب استفاده کنند که برای دانش آموزان کم سن و سال و کودکان خوشایند هستند. ضمن این که مدارس و مهدکودک ها به این روش می توانند کار تبلیغی خود را نیز انجام بدهند.

خودکارهای به شکل کاکتوس

این هم از خودکارهای کاکتوسی که برای تشویق کودکان به نوشتن می توانند مناسب باشند. حداقل در ایران خودمان خودکارهایی که ساخته می شوند مخصوص بزرگسالان هستند و به سلیقه گروه های سنی کودکان و خردسالان توجه چندانی نشده است، این خودکارهای خلاقانه، می توانند ایده های خوبی برای ساخت خودکارهای مخصوص این گروه سنی باشند.

خودکارهای به شکل ماهی

این خودکارها هم به شکل ماهی و در طرح های رنگی ساخته شده اند که در نوع خود جالب و زیبا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *