آموزش تبلیغات

خدمات شرکت های تبلیغاتی

خدمات شرکت های تبلیغاتی
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

یکی از وظایف سهل و ممتنع (آسان و در عین حال ناممکن) کانون های تبلیغاتی طراحی کاتالوگ های خلاقانه است. این فرایند در اصل خط حمله و ویترین کارهای یک کانون تبلیغاتی است که اکثرا مشتریان آن را به عنوان نمونه کار مطالبه می کنند.

با توجه به اینکه کانون های تبلیغاتی یکی از پرسوناهای اصلی مجموعه هدایای تبلیغاتی صدرا محسوب می‌شوند سعی کرده ایم به بخش ها و ظرایف کاری مهم شرکت های تبلیغاتی در قالب سلسله مقالات مرتبط با این حوزه، بپردازیم. لیست این مطالب را در انتهای این مقاله می توانید مشاهده کنید.

همان طور که می دانید یک شرکت تبلیغاتی، سازمانی خدماتی است که هدف آن برنامه ریزی، توسعه، مدیریت و اجرای برنامه ها و کمپین های تبلیغاتی برای مشتریان خود می باشد. کمپین تبلیغاتی دارای مراحل بیشماری است که در مجموع شامل فعالیت گروه خاصی از متخصصین در زمینه های مختلف است.

توصیه می کنیم مقاله {تعریف برند به زبان ساده و خودمانی} را مطالعه بفرمائید.

یک آژانس تبلیغاتی طیف گسترده ای از وظایف را بر عهده دارد که در راستای یکدیگر فعالیت می کنند. برخی از مهم ترین عملکردهای یک آژانس تبلیغاتی عبارتند از:

  • ارائه خدمات حرفه ای و باکیفیت
  • پذیرش ایده مشتری و تبدیل آن به ارتباطی موثر
  • تلاش برای افزایش فروش
  • ایجاد آگاهی عمومی
  • بهبود در روند فعالیت به وسیله جمع آوری بازخورد مخاطبین

هر شرکت تبلیغاتی با توجه به نوع فعالیت خود و بازاری که در آن تخصص پیدا کرده، ممکن است طیف گسترده ای از خدمات را ارائه دهد که متناسب با بازار هدف ویژه و مخاطبان آن باشد.

با این وجود تمامی شرکت های تبلیغاتی از خدمات مشابهی برخوردار بوده که کلیت فعالیت آنان را مشابه یکدیگر ساخته است. خدمات جامع و عمومی شرکت های تبلیغاتی عبارت اند از:

خدمات اصلی شرکت های تبلیغاتی

خدمات شرکت تبلیغاتی

خدمات یکپارچه تبلیغات

به طور کلی خدمات یکپارچه تبلیغات به معنای ارائه یک سری خدمات از طریق برنامه ریزی استراتژیک، طراحی، توسعه خلاق، تحقیق جامع و انتخاب رسانه مناسب برای اجرا می باشد.

برای داشتن تبلیغات موثر اولین گام ایجاد استراتژی موثر است. در واقع استراتژی تبلیغات، برنامه ای است که مشتری را به خرید محصول یا دریافت خدمات یک شرکت ترغیب می کند.

برنامه استراتژی، خود دارای مراحل متعددی است که می بایست به درستی انجام گیرد تا در نهایت خروجی رضایت مندی را داشته باشد. در تبلیغات، خلاقیت نیز یکی دیگر از مزیت های کانون های تبلیغاتی محسوب می شود چرا که می تواند یک شرکت تبلیغاتی را نسبت به رقبای خود متمایز نماید.

در نهایت یک برنامه ریزی جامع تبلیغاتی، انتخاب رسانه مناسب متناسب با بازار هدف که بتواند بیشترین مخاطب را جذب نماید بسیار مهم است. چرا که اگر تمامی روند تبلیغات به درستی انجام گیرد اما رسانه انتخابی جهت اجرای کمپین تبلیغاتی به درستی انتخاب نشود، کمپین تبلیغاتی فوق با شکست مواجه می گردد.

بنابراین یکی از مهم ترین خدمات شرکت های تبلیغاتی ارائه خدمات یکپارچه تبلیغات می باشد که این امر با گردآوری جمعی از متخصصین در حوزه های مختلف مربوطه و هماهنگی آنان با یکدیگر و نیز سال ها تجربه کاری به دست می آید.

توصیه می کنیم {از مدیریت برند تا تحقیقات بازار و بازاریابی} را مطالعه بفرمائید.

شرکت تبلیغاتی

خدمات یکپارچه رسانه ای شامل ارائه خدمات برای تبلیغ کنندگان و نیز برای رسانه ها، از جمله رسانه های چاپی، رسانه های الکترونیکی و رسانه های دیجیتال می باشد. خدمات یکپارچه رسانه ای در واقع یک واسطه بین تبلیغ کنندگان و رسانه می باشند.

خدمات بازاریابی

به طور کلی خدمات بازاریابی عبارت است از مجموعه ای از راه حل های بازاریابی مانند تبلیغات، ارتقاء فروش، مبارزات انتخاباتی، تحقیقات بازار، بازاریابی محیطی، روابط عمومی و بسیاری موارد دیگر که متناسب با نوع عملکرد شرکت تبلیغاتی می تواند متفاوت باشد.

در ابتدا یک شرکت تبلیغاتی موفق می بایست تمام تلاش خود را جهت کشف نیازهای تبلیغاتی مشتری انجام داده و در صدد پیدا کردن مناسب ترین راه حل عملیاتی متناسب با بازار هدف وی و حوزه فعالیتی او باشد تا در نهایت موجب رضایت مشتری و رسیدن به خواسته وی گردد.

در این میان تحقیقات بازار از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اطلاع از بازار، آسیب شناسی محصولات و خدمات، وضعیت رقبا، نحوه قیمت گذاری، توسعه برند، تحلیل رفتار مصرف کننده، روندهای آتی و پیش بینی های بازار همگی در امر تحقیقات بازار بسیار حائز اهمیت می باشند.

سپس با تعیین بازار و گروه مخاطب و ارائه راهکارهای مناسب متناسب با نیاز مشتری اعم از قیمت گذاری، توزیع و غیره، یک برنامه منسجم به مشتری ارائه می گردد.

این روند نیازمند تجربه و برخورداری از یک تیم متخصص در حوزه بازاریابی و برند سازی می باشد.

برندسازی و برندینگ

خدمات یکپارچه سازی برند

خدمات برندینگ و یکپارچه سازی برند دارای سلسله مراحلی بوده که رعایت کردن آن می تواند کمک شایانی به موفقیت برندسازی نماید. این مراحل عبارت اند از:

  • تحقیقات، مطالعه و ارزیابی برند
  • تدوین برنامه ای جامع جهت زیرساخت برند
  • هویت دیداری، شنیداری، کلامی و هویت رفتاری سازمانی برند
  • جایگاه سازی برند

شرکت های تبلیغاتی بنا بر خدمات متفاوت خود می توانند سطح فعالیت خود در ارتباط با یکپارچکی سازی برند را افزایش داده و متناسب با نیاز مشتری به طراحی لوگوی برند، تدوین استراتژی های برند، تدوین ارزش های برند، طرح بازاریابی برند و در نهایت به تدوین کمپین تبلیغاتی بپردازند.

تمامی مراحل بالا در نهایت منجر به برند سازی شده و در این مراحل می بایست اطمینان حاصل نمود که تبلیغ کنندگان و مشتریان آنها، سرویس های تبلیغاتی را با بالاترین و بهترین کیفیت ممکن دریافت می کنند.

توصیه می کنیم {5 عامل موفقیت در آژانس تبلیغاتی} را مطالعه بفرمائید.

خدمات محتوا

همان طور که می دانید محتوا از اهمیت بالایی در کسب و کارها برخوردار است. چرا که بخش اعظم جذب مشتری در بازاریابی، توسط محتوای هدفمند و ارزشمند انجام می گیرد.

بنابراین یک شرکت تبلیغاتی موفق می بایست محتوایی ارزشمند طبق نیاز مشتری و بازار، متناسب با انواع مناسبت ها، برنامه های تلویزیونی، انیمیشن ها و غیره ارائه دهد. در واقع پیام یک برند یا یک کمپین تبلیغاتی از طریق محتوا به مخاطب منتقل می شود و رسانه های تبلیغاتی تنها نقش یک ابزار انتقال را برعهده دارند.

تولید محتوا انواع مختلفی دارد. تولید محتوا را می توان برای رسانه های مختلف، شبکه های اجتماعی و غیره انجام داد. خدمات تولید محتوا برای وبلاگ از یافتن کلمه کلیدی آغاز شده و با رعایت اصول سئوی متن داخل وبلاگ قرار می گیرد.

تولید محتوای شبکه های اجتماعی نیز شامل تولید عکس، ایجاد کپشن، ویدئو، موشن گرافیک و غیره می باشد که متناسب با فعالیت کانون تبلیغاتی و نیاز مشتری می توان هر کدام را به صورت جداگانه برگزید.

خدمات تولید محتوا

راه حل های الکترونیکی

منظور از راه حل های الکترونیکی، ارائه طیف وسیعی از خدمات و راه حل های الکترونیکی متناسب با نوع کسب و کار و خواسته مشتری می باشد. خدمات یکپارچه سازی سیستم، بازاریابی موتورهای جستجو و تحلیل آن، مشاوره کسب و کار الکترونیکی، مدیریت روابط مشتری، تبلیغات الکترونیکی تنها بخشی از راه حل های الکترونیکی هستند.

تمامی موارد ذکر شده دارای تخصصی جداگانه بوده و شرکت های تبلیغاتی در صورت ارائه چنین خدماتی، باید از نیروی متخصص آن حوزه برخوردار باشند تا بتوانند بهترین و بالاترین کیفیت خدمات قابل ارائه را به مشتریان خود ارائه دهند.

موارد ذکر شده در بالا از جمله مهم ترین خدمات ارائه شده توسط شرکت های تبلیغاتی می باشند. یکی از مواردی که امروزه تمامی شرکت ها به آن توجه داشته و برای جذب و ماندگاری مشتری از آن بهره می برند استفاده از هدایای تبلیغاتی مختلف می باشد.

هدایای تبلیغاتی خلاقانه می توانند به عنوان یکی از خدمات شرکت های تبلیغاتی مطرح شوند و کانون های تبلیغاتی آن را به مشتریان خود جهت پیشبرد اهداف خود و جذب مشتریان ثالث پیشنهاد دهند. همچنین این هدایا می توانند خود به عنوان یادبودی جهت سپاس از همکاری مشتریان شرکت های تبلیغاتی تلقی گردند.

از جمله هدایای تبلیغاتی خاص و پر کاربرد امروزی می توان به ست مدیریتی، ست های خودکار، فلش مموری، لیوان، لباس و کلاه، سررسید و غیره اشاره نمود.

موضوع خلاقیت در طراحی کاتالوگ زمانی اهمیت بیشتری می یابد که در نظر داشته باشیم که ماحصل زحمات تیم های طراحی صنعتی، طراحی محصول، تیم تولید، تیم فروش و بازاریابی قرار است در یک کاتالوگ منعکس شود و سفیر برند و محصولات ما باشد.

محصولاتی که خود کمتر دارای تنوع و خلاقیت هستند نظیر خودکار، لیوان، ماگ، فلش مموری و نظیر اینها کاتالوگ های خلاقانه و زیبا بیشتر به یاری تیم فروش و بازاریابی می آید.

نتیجه گیری

کانون های تبلیغاتی علاوه بر یکسری خدمات اصلی که مشابه با دیگر کانون های تبلیغاتی می باشد، با توجه به مجموعه افراد خود و مهارت های تخصصی آنان، دارای گستره ای از خدمات متنوع می باشند که متناسب با نیاز هر کسب و کار می توانند استراتژی های مربوط به کمپین تبلیغاتی را ایجاد نمایند.

در این میان علاوه بر مزیت هایی همچون متعهد بودن، پشتیبانی به موقع، اجرای درست کمپین های تبلیغاتی و غیره می بایست از خلاقیت های بی شماری جهت جذب و ماندگاری مشتریان خود استفاده کنند که در این میان استفاده از هدایای تبلیغاتی جنبه بسیار مثبتی داشته و می تواند بسیار کارآمد باشد.

در این میان لازم است هر کسب و کار مشتری خود را شناخته، علاقه مندی های وی را مد نظر قرار داده و بهترین هدایای تبلیغاتی را برای وی در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *