آموزش برندینگ

اهمیت هدایای تبلیغاتی برای برند کسب و کارمان

هدایای تبلیغاتی و برند
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

 هدیه دادن طی هزاران سال همانند چسب عامل همبستگی میان جامعه بشری بوده است. از رهبران قبایل گرفته که از تبادل هدیه برای صلح، محافظت و غذا استفاده می‌کردند تا هدیه‌های امروزی ما برای تعطیلات، سالگردها و روزهای تولد، هدیه دادن بخشی قوی و در حال تکامل از فرهنگ ما باقی مانده است.

درحالی که، در طول سال‌ها انواع هدیه‌ها و مناسبت‌های هدیه تغییر کرده است، هدیه دادن ثابت مانده و دلیل آن، احساس خوب ایجاد‌شده بین دو نفر است.

هدیه دادن اکنون به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مصرف‌کننده، در استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات مطرح شده است.

هدایای تبلیغاتی ابزارهای ساده‌ای هستند که به افزایش آگاهی در مورد نام تجاری برای کسب و کار کوچک شما کمک می‌کنند. کالاهای تبلیغاتی این کار را از طریق شخصی‌سازی یک آیتم، که در زندگی روزانه یک مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد، انجام می‌دهند.

همان‌طور که اخیراً باب گارفیلد، مفسر و تحلیلگر برجسته تبلیغات و بازاریابی نوشت: «ما اکنون در “دوران رابطه” هستیم»، من معتقدم یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد یا تقویت رابطه، هدیه دادن است.

در ادامه، به عمده دلایل خرید هدیه تبلیغاتی به‌ویژه هدایای تبلیغات ساخت ایران می‌پردازیم:

هدایای تبلیغاتی منجر به توسعه روابط B2B می‌شوند

شرکت‌ها از مردم عادی، فراتر از عنوان سازمانی خود، تشکیل شده‌ا‌ند و مردم عاشق دریافت هدیه هستند. آن‌ها هنگام دریافت هدیه با اشتیاق و توجه به آن نگاه می‌کنند.

اگر کالای تبلیغاتی‌ای که می‌دهید مرتباً در یک محیط اداری مورد استفاده قرار گیرد، نشان‌دهنده‌‌ی کمک و حسن نیت شما به آن دفتر خواهد بود که می‌تواند در ایجاد روابط با مشتریان فعلی و احتمالی بسیار کمک کند.

هدایای تبلیغاتی آگاهی از برند را افزایش می‌دهد

استفاده از هدایای شرکتی به معنای واقعی نام برند شما را معرفی می‌کند. با توزیع هدایایی با نام تجاری، لوگو و اطلاعات تماس برندتان، در حال گسترش آگاهی از برندتان هستید. درواقع، مردم با دریافت کالایی خاص و رایگان از شرکت شما، ارتباط احساسی می‌گیرند و همه‌جا از شرکت شما، با نام نیک یاد خواهند کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله چرا برای برندها کمپین تبلیغاتی برگزار می کنند؟ را مطالعه فرمایید

هدایای تبلیغاتی هزینه‌های تبلیغاتی شما را کاهش می‌دهند

هدایای تبلیغاتی یک روش فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه برای تبلیغات است. از آنجا که آن‌ها معمولاً استفاده می‌شوند و مدت‌های طولانی نگهداری می‌شوند، هزینه آن در مقایسه با سایر اشکال رسانه‌های جمعی یا تبلیغات هدفمند کمتر است.

هدایای تبلیغاتی وفاداری مشتری را حفظ می‌کنند

در میان مشتریانی که هدایای تبلیغاتی شما را دریافت می‌کنند امکان اینکه دوباره به شما مراجعه کنند، بیشتر است. دادن هدایای تبلیغاتی به مخاطبان به آن‌ها یادآوری می‌کند که تبادل تجاری آن‌ها برای شما مهم است و این یک احساس مثبت است که وفاداری را افزایش می‌دهد. ‌

تصویر و ادراک مشتری را بهبود می‌بخشند

هدیه دادن، همیشه با حسن نیت همراه است. با دادن هدایای تبلیغاتی به ذینفعان و مشتریان احتمالی، چهره شرکت خود را بهبود می‌بخشید و برداشت‌های مثبت از آن را افزایش می‌دهید.

هدایای تبلیغاتی جدیدباعث به دست آوردن سرنخ‌های فروش می‌شوند

با توزیع لوگو، نام و مشخصات برند بر روی هدایای شرکتی، آگاهی، علاقه و کنجکاوی در کسب و کار خود را افزایش می‌دهید. می‌توانید از هدایا به عنوان مشوقی برای گرفتن آدرس‌های ایمیل یا ثبت نام در دوره‌های آزمایشی رایگان استفاده کنید. استقبال مشتریان از شرکتی که به آن‌ها هدیه می‌دهد بسیار بیشتر است.

ارجاعات بیشتر ایجاد می‌کنند

مشتریان شما در تولید سرنخ‌های جدید بسیار مفید هستند. با درخواست از آن‌ها برای ارجاع به همراه ارسال هدیه تبلیغاتی، می‌توانید از ارتباطات گسترده آن‌ها استفاده کنید.

فروش را افزایش می‌دهند

مشتریانی که هدایای تبلیغاتی دریافت می‌کنند، بیشتر برای محصولات و خدمات شرکتی که آن را هدیه داده است هزینه می‌کنند. فروش نیز به طور طبیعی متناسب با افزایش حسن نیت و آگاهی از برند افزایش خواهد یافت. مشتریان احساس می‌کنند ارزش بیشتری نسبت به پول برای شما دارند یا بسیار ارزش دارند که از شرکت شما خرید بیشتری می‌کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه پیدایش هدایای تبلیغاتی و تاثیرات آن در تبلیغات را مطالعه فرمایید

دلایل مهم برای خرید هدایای تبلیغات ساخت ایران

هدایای تبلیغاتی بنابه دلایل فوق، مهمترین و پربازده‌ترین بخش در برنامه‌های تبلیغاتی شرکت‌ها هستند و سال‌هاست که تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ ایرانی به اهمیت آن پی برده‌اند و بودجه‌های خود را برای این نوع تبلیغات کنار می‌گذارند. اما در سال‌های اخیر، در بحث خرید هدایای تبلیغاتی با چالش‌های زیادی روبرو هستند؛ به‌ویژه که در دوران بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا دچار آسیب اقتصادی شده‌اند. اما باز هم به دلایلی که در بالا ذکر شد، هدایای تبلیغاتی بهترین گزینه برای معرفی و نفوذپذیری برندهاست. در این میان، خرید هدایای تبلیغاتی ساخت ایران بهترین گزینه ممکن برای این روزها و همیشه تاریخ است، زیرا:

  1. هدایای تبلیغاتی ساخت ایران باکیفیت‌تر از اجناس خارجی و اغلب چینی بازار است
  2. هدایای تبلیغات ساخت ایران دارای قیمت مناسب‌تر در مقایسه با اجناس مشابه خارجی هستند
  3. هدایای تبلیغات ساخت ایران دارای ضمانت هستند
  4. هدایای تبلیغات ساخت ایران، همخوانی بیشتری با فرهنگ و سلیقه ایرانیان دارند
  5. هدایای تبلیغات ساخت ایران، ضمانت تیراژ بالا و موجود بودن در بازار دارند
  6. هدایای تبلیغات ساخت ایران، امکان مرجوعیت در صورت نقص دارند
  7. برای داشتن یک هدیه تبلیغاتی خوب و مطابق سلیقه شما، امکان سفارشی‌سازی وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *